مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

انسان برای رهایی از خویش در مدار آسمان می ایستد تا افلاک و ژرفا در نگاهـش اوج بگیرد. در مدار آبی، در بیکران، به جستجـوی انـدیشـه های نـاب آمـــده ایـم. با فــانــوس مهرورزان هلال سرخ "مدار آبی"را روشن نموده ایم تا با نـور دنبال نـور مطلق باشیم.
همراهی شما انتشار نور بر مدار آبی ِ این هلال سرخ است...

بایگانی

۲۱ مطلب در تیر ۱۳۹۰ ثبت شده است

اکیپ های نیمه شعبان

دوشنبه, ۲۷ تیر ۱۳۹۰، ۱۰:۴۱ ق.ظ
فعالیتهای جوانان جمعیت هلال احمر استان قم در نیمه شعبان:

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم در مورد طرح راهنمایی مسافران و زائرین مسجد جمکران گفت: این طرح که با حضورفعال جوانان داوطلب معاونت امور جوانان 60 نفر روزصورت گرفت درقالب 4 اکیپ درعوارضی کاشان ،مبادی ورودی جمکران وپارکسوار شمالی (رودخانه)برپا شد جوانان عضو ضمن راهنمایی زائرین محترم، نقشه شهر قم، نقشه مسجد جمکران، تقویم های امدادی،بروشورهای بهداشتی و محصولات فرهنگی جمکران توزیع نمودند.
وی خاطر نشان کرد اعضای کانون جوانان خواهر و برادر به صورت مجزا همزمان میلاد یگانه منجی عالم بشریت جشن با شکوهی در مرکز امورجوانان برگزار نمودند.


میلاد نور

شنبه, ۲۵ تیر ۱۳۹۰، ۰۹:۳۲ ق.ظ

ای دل شیدای ما، گرم تمنّای تو

کی شود آخر عیان طلعت زیبای تو

گر چه نهانی ز چشم، دل نبود ناامید

می رسد آخر به هم چشم من و پای تو

نیمه ی شعبان بود روز امید بشر

شادی امروز ما نهضت فردای تو

آمدنت چون رستاخیز، عدل گستر است و چون سپیده صبح

نوید آغازی دوباره برای همه خوبی هاست

. . .

میلاد مهدی موعود بر تمامی جوانان منتظر حضرتش مبارک باد

"خوشا به حال منتظران" 

افتتاحیه و تحلیف نهضت پیشاهنگی

پنجشنبه, ۲۳ تیر ۱۳۹۰، ۰۹:۲۲ ق.ظ
همزمان با سراسر کشور

همزمان با سراسر کشور مراسم افتتاحیه و تحلیف نهضت پیشاهنگی جمعیت هلال احمر استان قم با حضور مسئولین استانی و تمام اعضای پیشاهنگی بعد از ظهر روز چهارشنبه در سالن اجتماعات علوم پزشکی برگزار شد.
دکتر خلیل الله سائلی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم در بخشی از سخنان خود در مراسم افتتاحیه گفت : نهضت پیشاهنگی کوششی است برای توانمند سازی و تربیت مدیران آینده ساز و امدادگران فردا و یک خیزش عمومی به سوی قله های کمال بندگی و بالندگی با بهره گیری از مسیر مقدس و پر جاذبه امدادگر و خدمت رسانی به همنوعان وی گفت : اصلی ترین منبع الگوهای تربیتی نهضت پیشاهنگی گنجینه ثقلین (کتاب خداو عترت پیامبر)به عنوان الگوهای تربیتی انتخاب شده است.
دکتر سائلی چشم انداز نهضت پیش آهنگان هلال احمر را امدادگران مومن، جوانان بشر دوست و آرمان طلب، خلاق، فکور، قانون مند، خستگی ناپذیر، پر تلاش، بلند همت، ولایت مدار و اهل اقدامات بزرگ داوطلبی و مفتخر به ایرانی بودن دانست . وی اهداف بلند پیشاهنگی را تقویت ایمان بخدا، خدمت به دیگران، تقویت روحیه نوعدوستی و مهرورزی و تأمین و توسعه سلامت جسم، روح و اخلاق جوانان و نوجوانان برای ایجاد آمادگی جهت حضور سریع و داوطلبانه و ارائه خدمات مفید امدادی بر شمرد.
وی در پایان گفت : امید است در بکاربستن آن اهداف در میدان عمل گامی اساسی برای تربیت نوجوانان و جوانان مشتاق و علاقمند به ایران اسلامی برداریم و آنان را با روحیه ای بسازیم که با تمام توان و بدون چشمداشت ،داوطلبانه و بی منت با هدف بندگی خداوند به خود سازی، مهرورزی و خدمت به خلق و ساختن ایران اسلامی گام برداشته و به اهداف عالیه جمعیت نزدیک شوند.
لازم به یادآوری است برای این اعضاء در روز چهاردهم تیرماه به مناسبت میلاد حضرت امام حسین (ع) عضو گیری و آموزشهای لازم و مراسم توجیهی به طور مستمر لغایت 22 تیرماه صورت پذیرفته است.
در طول برنامه سخنرانی حجه الاسلام و المسلمین اسماعیلی و مولود خوانی و ذوشرافتین در وصف حضرت علی اکبر (ع) ،اجرای طنین ولایت،مراسم حلقه نور و تحلیف خواهران و برادران برگزار گردید و در پایان مراسم با اهداء لوح و جوایز از مرییان پیشاهنگی تقدیر به عمل آمد.


تبریک

چهارشنبه, ۲۲ تیر ۱۳۹۰، ۱۰:۰۹ ق.ظ
خداوند دوست دار جوانی است که جوانی اش را به اطاعت خداوند می گذراند.

                                                                                                   (پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله )

جوانی، بهاران زندگانی و ارزشمندترین هدیه ای است که دست روزگار تنها یک بار فرصت بهره گیری از آن را به آدمی می بخشد. نشاط و شادابی،تحرک و قدرت و انگیزه های بلند رویش و پویش، ره آورد بوستان جوانی است. جوانانی که از اندیشه دانایی ریشه دارند، با قدر دانستن این فرصت، ره توشه ای از علم و حکمت و مکنت برای پس انداز سال های دیگر عمر خود فراهم می کنند.

میلاد فرخنده سرور جوانان حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان را به تمامی عزیزان جوان و اعضای معاونت امور جوانان تبریک گفته برایتان آرزوی سربلندی و سرافرازی می نمایم.

                                                                                           محمد مصباحی معاون امور جوانان 

میلاد حضرت علی اکبر و روز جوان

چهارشنبه, ۲۲ تیر ۱۳۹۰، ۰۸:۴۷ ق.ظ

میلاد سرو بوستان ایستادگی، زیباترین گل باغ حسین (ع) جوان رعنا و رشید حسین (ع) یادگار علی (ع) گلستانی از زیباترین گل های فداکاری! و دریایی از آبیِ عطوفت، مبارک باد

خواهی که ببینی رخ پیغمبر را
بنگر رخ زیبای علی اکبر را
در منطق و خلق و خوی او می بینی
با دیده ی جان محمدی دیگر را

میلاد حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان بر تمامی اعضای کانون های معاونت امور جوانان مبارک باد


رقابت مهر استانی

سه شنبه, ۲۱ تیر ۱۳۹۰، ۱۲:۲۹ ب.ظ
برگزاری مسابقات رقابت مهر استانی در مجتمع تفریحی دستجرد قم

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم، بیست و سومین دوره مسابقات رقابت مهر در مرحله استانی با حضور 200 نفر از اعضا خواهر و برادر در مجتمع تفریحی دستجرد برگزار شد.
دکتر خلیل ا... سائلی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم ضمن بیان این مطلب گفت : شکوفایی اندیشه و استعداد جوانان یکی از مهمترین اهداف ما در جمعیت هلال احمر است و این امر جز با برنامه ریزی دقیق و متنوع امکان پذیر نیست .
وی گفت : همواره با شروع فصل تابستان و شروع اوقات فراغت جوانان، دغدغه خانواده ها و مسئولین جهت غنی سازی اوقات فراغت آغاز می شود ولیکن در برنامه زیری مسئولین کمتر به مسائل فرهنگی توجه می گردد.
وی بااشاره به پتانسیل های بالقوه روحیه همیاری جوانان بومی استان قم افزود: جهت پرورش روحیه مشارکت جویی و مسئولیت پذیری، تعامل و همدلی در بین اعضاء و رقابت سالم در قالب شناخت و آموزش هنر و آداب و رسوم وسنن مطلوب جامعه اسلامی و همچنین تقویت ایمان – معرفت دینی و ترویج فرهنگ و تمدن اصیل جامعه اسلامی، مسابقات رقابت مهر در مرحله استانی در فضایی تفریحی و سرشار از معنویات برگزار شد.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر ابراز کرد : فعالیت های مربوط به مسابقات هم به صورت فردی و هم گروهی انجام شده تا روحیه جمع گرایی و فطرت اجتماعی انسان و ایجاد روابط و مناسبات سالم اجتماعی در میان جوانان نهادینه گردد.
دکتر سائلی تصریح کرد : مسابقات در رشته های حفظ – قرائت و مفاهیم قرآن – امداد و کمکهای اولیه – توان افزایی و چادر زنی- نشریه دیواری اجرا گردید .
لازم به یادآوری مسابقات طی 2 روز به طور مجزا در مجتمع تفریحی نوح آباد دستجرد ویژه خوهران و برداران برگزار گردید.

نهایت هر چیز

سه شنبه, ۲۱ تیر ۱۳۹۰، ۱۰:۵۰ ق.ظ

تصور کنید اگر هر چیزی نهایت داشته باشد!!!!!!

...

نهایت عصبانیت!!!

نهایت طراحی!!!

نهیت سرخوشی!!!

نهایت زمان سنجی!!!

نهایت تمدد اعصاب!!!

نهایت اندوه!!!

نهایت استقامت!!!

نهایت استفاده!!!

مسابقات رقابت مهر

سه شنبه, ۲۱ تیر ۱۳۹۰، ۱۰:۰۹ ق.ظ
برگزاری مرحله استانی مسابقات رقابت مهر ـ برادران ـ 

مرحله استانی بیست و سومین دوره مسابقات رقابت مهر برادران در روز دوشنبه بیستم تیرماه در منطقه تفریحی و اردوگاهی در روستای دستجرد برگزار شد.

در این مرحله اعضای برادر کانون های دانشجویی ـ جوانان ـ طلاب و روستایی معاونت امور جوانان حضور داشتند.

این مسابقات در چهار رشته قرآن کریم ـ امداد و کمک های اولیه ـ چادر زنی و توان افزایی و آمادگی جسمانی برگزار گردید.

جناب آقای دکتر سائلی و آقای مصباحی معاون امور جوانان از این برنامه بازدید به عمل آودند.

  

  

عضو برگزیده جشنواره جوان مهرورز

دوشنبه, ۲۰ تیر ۱۳۹۰، ۰۹:۱۳ ق.ظ
حسین یاری یکی از اعضا فعال در حوزه معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم به عنوان عضوبرگزیده مهروز استان معرفی شد.
همزمان با شصت و چهارمین سالروز تشکیل سازمان جوانان 313 جوان منتخب کشور در مراسمی گردهم آمده و اعضاء برتر جوان استان ها تقدیر شدند.
در این جشنواره از میان جوانان معرفی شده آقای حسین یاری از استان قم به عنوان عضو برگزیده استان معرفی و لوح سپاس همراه با جوایز ارزنده ای تقدیم وی گردید.
در بخشی از این لوح آمده است:
شصت و چهار سال است که در عرصه خدمت مهرورزی و نیکوکاری در پهنه این دیار پر گهر یاوران جوان هلال احمر سرخ توانسته اند با همت والا و اندیشه متعالی خالصانه، مشتاقانه و داوطلبانه خدمات قابل توجهی به مردمان این سرزمین آسمانی تقدیم نمایند.
در این مسیر پرفراز و نشیب هستند آنانی که پر فروغ ازدیگران با انگیزه والا، همتی ستودنی با بهره گیری از عنایات الهی در سپهر بشر دوستی و نوع دوستی برایمان تاریخ پر افتخاری را رقم زدند. لذا با عنایت به اینکه جنابعالی به عنوان عضو برگزیده مهرورز استان معرفی گردیده اید بر خود واجب دانستم از تلاش های ارزنده شما که نقش قابل توجهی دراشاعه و ترویج اهداف سازمان جوانان هلال احمر داشته اید قدردانی نموده و برای شما از درگاه باریتعالی سعادت، سلامتی و موفقیت روز افزون مسالت می نمایم.
امید است در پرتوعنایات الهی و با همدلی و همیاری شما جوانان برومند و معتقد ایران اسلامی در راستای ترویج فرهنگ نیک ورزی و خدمت رسانی گام برداریم. 
                                                                                                     محمد جعفریان
                                                                                                مشاور ریاست جمعیت
                                                                                                 رئیس سازمان جوانان

            ضمن عرض تبریک. برای ایشان آرزوی                                                                            آرزوی موفقیت داریم

 

 

مسابقات رقابت مهر

دوشنبه, ۲۰ تیر ۱۳۹۰، ۰۹:۰۵ ق.ظ
برگزاری مرحله استانی مسابقات رقابت مهر ـ خواهران ـ 

مرحله استانی بیست و سومین دوره مسابقات رقابت مهر خواهران در روز یک شنبه نوزدهم تیرماه در منطقه تفریحی و اردوگاهی در روستای دستجرد برگزار شد.

در این مرحله اعضای خواهر کانون های دانشجویی ـ جوانان ـ طلاب و روستایی معاونت امور جوانان حضور داشتند.

این مسابقات در چهار رشته قرآن کریم ـ امداد و کمک های اولیه ـ چادر زنی و توان افزایی و نشریه دیواری برگزار گردید.

سرکار خانم والی به عنوان ناظر اجرای مسابقات از سازمان جوانان در این برنامه حضور داشتند.

گفتنی است مرحله کشوری این مسابقات در آبان ماه سال جاری برگزار می شود و نفرات برتر مرحله استانی به این مسابقات اعزام خواهند شد.