مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

انسان برای رهایی از خویش در مدار آسمان می ایستد تا افلاک و ژرفا در نگاهـش اوج بگیرد. در مدار آبی، در بیکران، به جستجـوی انـدیشـه های نـاب آمـــده ایـم. با فــانــوس مهرورزان هلال سرخ "مدار آبی"را روشن نموده ایم تا با نـور دنبال نـور مطلق باشیم.
همراهی شما انتشار نور بر مدار آبی ِ این هلال سرخ است...

بایگانی

۲۵ مطلب در مهر ۱۳۹۳ ثبت شده است

تعداد سی نفر از  فرزندان پرسنل با حضور در کارخانه شیر در هفته ملی کودک ضمن آشنایی با مراحل تهیه و تولید لبنیات و شیر از مزایای مصرف این ماده غدایی مفید آگاه شدند.












اعضای کانون دانشجویی هلال احمر دانشگاه سلفچگان به مناسبت هفته کاهش بلایای طبیعی و با توجه به روز پنجشنبه مورخه 24 مهر ماه جهت اجرای طرحی فرهنگی به همراه مسولین فرهنگی دانشگاه به گلزار شهدا قم رفتند و مزار شهدا را غبار روبی کردند.
در این برنامه اعضای کانون هلال احمر با کاور سازمان به گلزار شهدا عازم شدند و ضمن غبارروبی از این مکان مقدس با آرمان‌های این بزرگواران تجدید پیمان کردند ،اعضا ضمن توزیع گل در روی مرقد شهدا ،این مکان را با گلاب معطر نمودند.








برپایی مانور سرتیمهای امدادی  دانش آموز مدارس طرح ملی دادرس به مناسبت هفته کاهش اثار بلایا برگزار شد
معاونت امور جوانان از برگزاری مانور سرتیمهای امدادی  دانش آموز مدارس طرح ملی دادرس قم با هدف ارتباط با سرتیمهای امدادی مدارس طرح ملی دادرس و افزایش سطح ایمنی و کاهش پیامدهای وقوع حوادث در مدارس و بهره مندی و استفاده سرتیمهای امدادی دانش آموز مدارس از آموزش های که دیده اند و استفاده  در مواقع لزوم خبر داد.مصباحی گفت:با توجه به برگزاری جلسات هفتگی سرتیمهای امدادی دادرس روز پنجشنبه مورخه 24/7/93 در جلسه ویژه برادران مانور امدادی برگزار گردید در این برنامه اعضای حاضر در جلسه با توجه به آموزشهای جلسات گذشته به سه تیم تقسیم شدند .
گروه اول به پناه گیری در جاهای امن مرکز آمور جوانان از قبیل راهروها و کتابخانه و نمازخانه پرداختند.
گروه دوم به حمل مصدوم روی بک برد و روش صحیح انتقال مصدوم پرداختند.
گروه سوم به برپایی چادر زنی و اسکان اضطراری پرداختند.











اعضای کانون دانشجویی هلال احمر دانشگاه آزاد قم و مسئول کانون طلاب به مناسبت هفته کاهش آثار بلایا به عمل خداپسندانه اهدا خون اقدام کردند.

 معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم ضمن اعلام این خبر افزود با توجه به نیاز کشور و استان  به حفظ ذخایر خونی و کمک به بیماران نیازمند و

با توجه به هفته کاهش بلایای طبیعی در یک طرح پیشنهادی که توسط دبیر کانون هلال احمر دانشگاه آزاد ارئه شده بود، مقرر گردید با هماهنگیهای بعمل آمده با مرکز انتقال خون استان قم تعدادی از اعضای داوطلب کانون دانشجویی هلال احمر جهت اهدای خون به پایگاه های انتقال خون مراجعه کنند

در این برنامه که در روز 22 مهرماه برگزار گردید  پس از اطلاع رسانی در دانشگاه تعدادی از اعضا با کاور سازمان جوانان در مرکز انتقال خون حضور یافتند و تا با اهدای خون خود این کار خداپسندانه را  ترویج دهند.

مصباحی افزود، با توجه به استقبال دانشجویان و دارا بودن شرایط اهدای خون مستمر در بین جوانان امیدواریم  این امر در کلیه ایام سال ادامه یابد و بی شک با برنامه ریزی دقیق می توان به این مهم دست یافت.






برگزاری مانور در هفته کاهش آثار بلایا در قم...

پنجشنبه, ۲۴ مهر ۱۳۹۳، ۱۲:۱۹ ق.ظ


به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر قم دکتر گلفشان دراین مراسم اظهارداشت:مهمترین شاخصه ای که دراین مانوردر قیاس با مانورهای دیگر داشتیم   حضور دستگاه های مختلف و هماهنگی بین دستگاه ها بود.
 وی با اشاره به اینکه طبق برنامه ریزی قبلی ارتباط خوبی بین دستگاههای مختلف در خصوص مانور صورت گرفت گفت:بعد از اعلام زلزله اقدامات لازم از سوی دستگاههای مختلف به خصوص هلال احمر انجام شد.
 گلفشان با بیان اینکه هلال احمر هم از نیروهای مردمی و داوطلبی بهره می گیرد بیان داشت: در سایر دستگاهها اینگونه نیست و اکثر نیروها اداری و موظف  هستند.
وی تصریح کرد: در این مانور بعد از اعلام وقوع زلزله بحث ارزیابی صورت  و بعد ازآن  تیم نجات  جهت انجام عملیات وارد شدند وطی بازدیدی که داشتیم امدادگران در حاشیه روستا کار خودشان را انجام می دادند.
 وی با بیان اینکه  حضور تعدادی از دانشجویان  یکی از شاخصه های دیگر ازاین مانور بود گفت: انها در کنار این مانور هم آموزش وهم ارزیابی واقعی از برنامه های مانوری را داشتند.اسکان اضطراری ، توزیع اقلام مایحتاج ضروری  نیز در این مانور پیش بینی شده بود.
وی با بیان اینکه این مانور شاید از بهترین های کشور در نوع خود به شمار می رفت افزود:در مانور هایی که در کشور انجام شده کمتر مشاهده شده از همه دستگاهها حضور داشته باشند و این از شاخصه های قم است.
گلفشان اظهار داشت: در این مانور عملیات اسکان اظطراری و توزیع 22 قلم کالای امدادی توسط داوطلبان و عملیات حمایت روانی و نصب خیمه نماز نیز توسط معاونت امور جوانان هلال احمر استان قم انجام شد. این مانور با حضوراستاندار قم و کلیه دستگاههای امدادرسان استان همزمان با هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی در روستای حصار شنه برگزارگردید.












معاونت امور جوانان جمعیت هلال‌احمر استان قم از برگزاری جشن بزرگ کودک و غدیر در قم خبر داد:

محمد مصباحی گفت :به مناسبت گرامیداشت عید سعید غدیر خم و هفته ملی کودک در دوشنبه 22 مهرماه همزمان با عید سعید غدیر خم معاونت امور جوانان قم با همکاری فرودگاه بین المللی استان قم اقدام به برگزاری جشنی باشکوهی کرد.

وی افزود در این جشن که در شهر فرودگاهی قم برگزار گردید چهره ‏های تلویزیونی از جمله گروه کلاه قرمزی، سامان گوران و تیم های هنری دعوت هم حضور داشتند. 

همچین لازم به ذکر است در این برنامه که با استقبال خوبی روبرو شده بود  تعداد 2000 نفر از غنچه ها هلال احمر به همراه خانواده ها حضور داشتند. دکتر گلفشان مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم نیز ضمن تبریک اعیاد با تاکید بر اهمیت حضور فعال تمام اعضای خانواده در برنامه های مرتبط با اهداف هلال احمر گفت: حضور غنچه های هلال احمر به عنوان آینده سازان این جمعیت از اهداف مورد نظر این جمعیت می باشد.




معاونت امور جوانان جمعیت هلال‌ احمر استان قم از حضور اعضای کانون غنچه های در دوره  آموزشی نیروی انتظامی خبر داد:

محمد مصباحی گفت : به مناسبت گرامیداشت هفته نیروی انتظامی در روز ‏شنبه 19 مهرماه اعضای کانون غنچه های هلال احمر با حضور در شهرک آموزش ترافیکی نیروی انتظامی ضمن استفاده از دوره آموزشی این نیرو ویژه ی کودکان از مرکز پلیس راهنمایی و رانندگی استان بازدید کردند.

همچنین وی افزود ؛ در این برنامه اعضاء با حضور در بخش‏های مختلف مرکز پلیس راهنمایی و رانندگی استان با اهداء گل به پرسنل زحمت‏کش نیروی انتظامی از زحمات بی دریغ این عزیزان تجلیل به عمل آوردند.

قابل ذکر است در این برنامه تعداد 20 نفر از اعضاء کانون غنچه ‏های هلال‏ احمر به همراه مربیان و کارشناس محترم کانون غنچه ‏های هلال ‏احمر حضور یافتند.













همایش باران غدیر در قم برگزار برگزارشد...

يكشنبه, ۲۰ مهر ۱۳۹۳، ۱۰:۳۹ ب.ظ

همایش باران غدیر همزمان با عید سعید غدیر با حضور مسئولان استانی در سالن همایش های شهرداری برگزارشد.
 به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر قم ،حجت الاسلام فرخ فال مدیر حوزه علمیه قم در این مراسم با اشاره به اینکه در روز غدیر خم دین با ولایت تکمیل شد بیان داشت: ولایت یک امر مهمی است که اگر در یک جامعه ای مورد توجه قرار گرفت ان جامعه از بسیاری از جهات مصون خواهد ماند.
وی با اشاره به اینکه احیای معارف اهل بیت و قدم برداشتن در این مسیر جامعه را از گمراهی و ضلالت نجات می دهد گفت: یکی از افتخارات جمعیت هلال احمر قم این است که خدماتش و اهدافش در این مسیر است.
اجرای تواشیح توسط گروه سرود جمعیت هلال احمر ق، امولودی خوانی در وصف امام علی (ع) و اجرای حرکات پهلوانی،تجلیل از دست اندرکاران همایش و برگزیدگان مسابقه خطبه غدیر از دیگر برنامه ای این مراسم بود.
دلاوری معاون عمرانی اسالندار قم نیزدر این مراسم با اشاره به  اینکه کمک به همنوعان یکی از رسالت های هلال احمر می باشد بیان داشت: در دنیا نزدیک به 44 حادثه شناخته شده روی داده است که از این تعداد 18 مورد ان نیز در کشور ما اتفاق افتاده است.
وی با اشاره به اینکه در مدیریت بحران  مراحلی مانند  پیشگیری،اماده،مقابله ،بازتوانی و بازیابی پیش بینی شده است گفت: در هرکدام از این مراحل در قم  اقدامات خوبی به خصوص از سوی جمعیت هلال احمر صورت گرفته است.
وی وجود بافت های فرسوده ،خشکسالی و کم ابی را یکی از بحران های قم دانست و خواستار توجه بیش از پیش مسئولان نسبت به این موضوعات شد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمرقم؛ دکترمحمد گلفشان درهمایش باران غدیر که در سالن همایش های شهرداری برگزارشد.ضمن تبریک فرارسیدن عیدغدیر اظهارداشت: عید غدیر دارای پیام های مختلفی برای ما می باشد که باید از این پیام ها و معارف اهل بیت بهره کافی را ببریم.

وی با بیان اینکه باید پیرو واقعی ائمه معصومین باشیم بیان داشت: باید بکوشیم و جوانان را با معارف اهل بیت (ع) آشنا نماییم و هر جامعه ای که معارف اهل بیت در ان مورد توجه قرار گرفته است روز به روز به سمت نور و روشنایی پیش رفته و در جامعه ای که معارف  اهل بیت در ان  مورد توجه قرار نگرفته،ان جامعه رو به تباهی کشانده شده است.
 مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم با اشاره به اینکه این جمعیت نیز با تاسی از معارف اهل بیت و ائمه معصومین اهداف خود را دنبال می کند افزود:  جمعیت هلال احمر قم یک  نهاد مردمی است  و  خدماتی که جمعیت هلال احمر ارائه میدهد عام المنفعه و بشر دوستانه است.
وی  همچنین با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر قم امسال چندین برنامه را در مناسبت های خاص انجام داده است گفت: همایش کوثر نبوی نورعلوی، جشنواره ملی دختر آفتاب و همایش باران غدیر از نمونه این برنامه ها می باشد ضمن اینکه در ایام محرم نیز همایش جلوه های بشر دوستی عاشورا را برگزار خواهیم کرد.
گلفشان درادامه سخنان خود با اشاره به هفته  کاهش اثرات بلایای طبیعی اظهارداشت: در این ایام جمعیت هلال احمر قم برنامه‌های مختلفی را پیش بینی کرده است که از جمله این برنامه‌ها می‌توان به مانور بزرگ امدادی در روستای حصار شنه به صورت ساعت صفر اشاره کرد.









نتایج نهایی مسابقه کتابخوانی باران غدیر...

يكشنبه, ۲۰ مهر ۱۳۹۳، ۰۵:۵۷ ب.ظ
الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلاَیَةِ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْأَئِمَّةِ عَلَیْهِمُ السَّلاَمُ

سپاس خدا را که ما را از کسانی قرار داد که به ولایت امیرالمومنین علی (ع) و ائمه اطهار تمسک می جویند.



همزمان با عید بزرگ غدیر خم، عید الله اکبر معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قــــــــــم اقدام به برگزاری مسابقه کشوری کتابخوانی «خطبه غدیر» با نام «باران غدیـر» همراه با جوایز نفیس نمود.
تعداد کل شرکت کنندگان در این مسابقه 1865 نفر بود که تعداد 589 نفر پاسخ صحیح به سوالات داده بودند. شماره همراه هایی که پاسخ صحیح به تمام سئوالات مسابقه را داده بودند به صورت اتوماتیک (بدون دخالت دست!) از طریق سامانه پیامک جدا و پس از قرعه‌کشی از بین آنها تعداد 23 شماره انتخاب گردید و پس از انتخاب با برندگان نهایی تماس گرفته شد .


برندگان نهایی :


کمک هزینه سفر به عتبات عالیات (نجف اشرف)

ردیف

نام و نام خانوادگی

استان

شماره تماس

1

افسانه فیض عارفی

یزد

********6450

2

حُسنا پوررحیمی

کرمانشاه

********6768

3

لیلا زارع

یزد

********8730

4

حسن خاکباز

اصفهان

********0541

5

فاطمه حداد

تهران

********5963

 

هدیه غیرنقدی (بسته فرهنگی نفیس)

ردیف

نام و نام خانوادگی

استان

شماره تماس

1

ایران بهرامی

کرمانشاه

********6929

2

زینب اسحاقی

بروجن (چهارمحال و بختیاری)

********9957

3

شیوا الهی

کرمانشاه

********0241

4

سیدمهدی قُرشی

قــم

********4672

5

معصومه قنبری

خراسان رضوی (مشهد)

********9167

6

سلطانعلی سحابی نور

همدان

********6055

7

احترام آزادی

کرمانشاه (اسلام‌آباد غرب)

********6966

8

جواد اکبری

خراسان رضوی

********7679

9

ابراهیم جعفری دارامه

قــم

********0544

10

حسینعلی حاج محمودی

اصفهان (خمینی شهر)

********9509

11

فرشته راد

ایلام (آبدانان)

********2344

12

محمدرضا قاسمی بغدادآبادی

یزد

********7677

13

وسیله محمدپور

تبریز

********4669

14

اسماعیل نعمتی

تهران

********3079

15

فاطمه اسحاقی

بروجن (چهارمحال و بختیاری)

********0630

16

جعفر حاتمی

ایلام

********6755

17

****

تلفن خاموش

********1831

18

****

پاسخ ندادند

********7862

 


 معاونت امور جوانان از اجرای طرح آمورشی ویژه سرتیم های امدادی دانش آموزان طرح ملی دادرس قم خبر داد:

محمد مصباحی گفت: در راستای اجرای فرمایشات و پیروی از منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی)در حمایت از سرمایه ملی و کاهش سطح آسیب پذیری و خسارات ناشی از سوانح و بلایا در مناطق پر خطر و با عنایت به حوادث و سوانح احتمالی در کشور و ضرورت آمادگی همگانی توافق نامه با عنوان طرح ملی دادرس با همکاری بین سازمان جوانان هلال احمر و معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش منعقد گردید.

در این توافق نامه به منظورآماده سازی دانش آموز آماده در روزهای سخت ؛ جمعیت هلال احمر قم در ارتقای سطح آگاهی و توان امدادی دانش آموزان داوطلب  و به منظور جلوگیری از وقوع و یا کاهش سوانح طبیعی در مدارس کشور با استفاده از فضای مفرخ و با نشاط مسابقات ، تمام توان خود را راستای اجرای این امر بکار خواهد بست.

وی افزود: هدف از اجرای این طرح افزایش سطح ایمنی و کاهش پیامدهای وقوع حوادث در مدارس می باشد و بهره مندی هدفمند از ظرفیت های موجود در آموزش و پرورش در مواقع اضطرار و توسعه و ترویج ظرفیت های خود امدادی و سازماندهی تیم های اولیه مدیریت بحران مبتنی بر دانش آموزان  آموزش دیده ،توانمند و برخوردار از مهارت های کارگروهی از اهداف مهم این طرح است

در این طرح از موضوعات آموزشی پناهگیری وتخلیه اضطراری ، ارزیابی وکنترل علائم حیاتی، تریاژمقدماتی، حمل مصدوم و حمایت حیاتی پایه ،CPR  ، پانسمان بانداژ و آتل بندی،چادرزنی ،اطفاء حریق را از سرفصلهای قابل ارائه به دانش آموزان برشمرد

در این طرح با برگزاری المپیاد مهارت های امدادی دانش آموزی (آماده) توسط جمعیت هلال احمر ضمن آموزش مهارت های تخصصی  فوریت های امداد و نجات به مربیان تربیت بدنی، مربیان بهداشت و مربیان تیم های ورزشی دانش آموزی، المپیاد مسابقات بین تیم های مهارت امدادی دانش آموزی نیز برگزار مینماید

با توجه طرح پیشنهادی که توسط کارشناس جمعیت ، مبنی بر برگزاری جلساتی با سرتیمهای امدادی دانش آموزان مدارس که درطرح ملی دادرس (دانش آموزان آموزش دیده در روزهای سخت ) شرکت دارند،و استقبال مربیان مدارس از این طرح مقرر گردید که هر پنج شنیه یک گروه خواهر و برادر حضور داشته باشند (یک هفته جلسه سرتیمهی خواهران استان و یک هفته برادران استان) ، بدین منظور جلسه در روز17/7/93 ویژه خواهران  در مرکز امور جوانان انجام شد این جلسه که با حضور کارشناس دانش آموزی و دانشجویی و مدرسان طرح ملی دادرس و تعدادی از مربیان مدارس( به صورت داوطلبانه) و سرتیمهای امدادی که از هر مدرسه 2 الی 3 دانش آموز دعوت شده بودند .

در این جلسه کارشناس دانش آموزی  هلال احمر (آقای قادری ) با توجه به اینکه این اولین جلسه آموزشی بود در حوادث و بلایای طبیعی و غیر طبیعی صحبت کردند و اقدامات قبل و بعد و حین حادثه را به صورت کامل تشریح کردند . و نحو صحیح مقابله را توضیح دادند در ادامه توسط مدرسان طرح دادرس آموزش چادر زنی و اسکان اضطراری در زمان حادثه آموزش داده شد.