مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

انسان برای رهایی از خویش در مدار آسمان می ایستد تا افلاک و ژرفا در نگاهـش اوج بگیرد. در مدار آبی، در بیکران، به جستجـوی انـدیشـه های نـاب آمـــده ایـم. با فــانــوس مهرورزان هلال سرخ "مدار آبی"را روشن نموده ایم تا با نـور دنبال نـور مطلق باشیم.
همراهی شما انتشار نور بر مدار آبی ِ این هلال سرخ است...

بایگانی

۱۵ مطلب در مرداد ۱۳۹۱ ثبت شده است

محسن پور محمدی – متولد شهریور1370
ساکن قم وزن 170کیلوگرم
محسن در زمان تولد حالت ووضعیت طبیعی داشته واز 2 سالگی به بعد دچار چاقی شده است وروز به روز چاق ترگردیده وتبدیل به سنگین وزن ترین نوجوان ایران شده است.
محسن هرسال تمام روزه هایش رامیگیردویکی ازبزرگترین آرزوهای محسن دیدن رئیس جمهور جناب آقای دکتراحمدی نژاد می باشد.
محسن وخانواده اواز آقای دکتر ستاری که چند سالی است که کار های درمانی محسن راپیگیری میکندکمال تشکر وقدر دانی رادارند.
محسن از اینکه عضوکانون جوانان جمعیت هلال احمرشده است ابراز خرسندی مینمایدوامیدوار است بتواندوزن خود راکم نماید،ودر فعالیت های هلال احمربیشتر شرکت نماید.
همچنین قرار شده محسن درباشگاهی که در مرکز امور جوانان هلال احمر استان قم برپاشده است بایکی ازاین مربیان این سازمان فعالیت ها ی ورزشی خودراآغاز نماید.

الهم فک کل اسیر

جمعه, ۲۷ مرداد ۱۳۹۱، ۰۵:۱۶ ق.ظ

الهم فک کل اسیر
مراسم دعای توسل برای آزادی زندانیان دربند کشور لیبی اعضای کانون جوانان (برادران) ودانشجویی معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمراستان قم به نیت عافیت و رهایی سفیران صلح و خادمان عرصه بشردوستی درکشورلیبی مراسم پرفیض دعای توسل رادرغروب 22ماه مبارک رمضان برگزار نمودند.با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته توسط مسولین کانونهای جوانان و کانون دانشجویی وطلاب وهمچنین معاونت امورجوانان استان قم،اعضای این کانونهابا برگزاری مراسم دعای توسل ونیایش به درگاه ایزد منان با نیت‌رهایی سفیران صلح و خادمان عرصه بشردوستی از زندان گروگان‌گیران لیبیایی خاشعانه در درگاه الهی دست به آسمان بردند. دراین مراسم معنوی اعضای کانون جوانان دراقدامی خودجوش به جمع آوری هزینه های افطاری ساده ای پرداختندکه پس از جمع آوری مبلغی ،مقرر گردیداقدامات لازم جهت طبخ آش رشته وتهیه دیگر ملزومات این امر صورت گیرد.
لازم به ذکر است دراین مراسم معنوی مسولین کانون های ذکر شده به همراه معاونت امور جوانان حضور به هم رسانده وایراد سخن نمودند. همچنین پس ازمراسم دعا ونیایش اقامه نمازجماعت صورت گرفت وسپس اعضا برسرسفره افطارحضور پیدانمودند.
لازم به ذکر است اعضای کانون جوانان خواهران جهت طبخ آش رشته نقش به سزایی راایفا نمودند.

همزمان با اجرای اردوی جهاد رمضان

چهارشنبه, ۲۵ مرداد ۱۳۹۱، ۱۲:۱۱ ب.ظ
افتتاح کانون روستایی قمرود توسط جمعیت هلال احمر استان قم
بنا به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم : همزمان با اجرای اردوی جهاد رمضان در روستاهای محروم استان، کانون روستایی قمرود با حضور بخشدار ، مدیر عامل جمعیت هلال احمر، برخی از اعضای هیئت مدیره، پرسنل و گروه کثیری از اهالی روستا افتتاح شد .
دکتر خلیل ا... سائلی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم ضمن بیان این مطلب در جمع خبرنگاران گفت : با نگاهی دقیق به وضعیت موجود در روستاها در می یابیم که توجه به منابع انسانی و نیروهای بالقوه موجود در روستاهادر جهت مشارکت و همراهی در برنامه ریزی ها و فعالیتها بسیار لازم و ضروری است .
وی گفت : طبق سیاستگذاری جمعیت هلال احمر که همانا مشارکت فعال و همه جانبه جوانان در راستای ارائه خدمات بشر دوستانه است، اردوی جهادی با رویکرد اجتماع محور در سراسر کشور اجرا می گردد .
وی ضمن اشاره به افتتاح کانون روستایی قمرود گفت : همزمان با اجرای اردوی یک روزه جهادی کانون روستایی قمرود نیز به همت معاونت امور جوانان افتتاح شد که به حمدا... با استقبال بی نظیر اهالی روستا نیز مواجهه گردید .
دکتر سائلی با اشاره به اهداف و رویکردهای اجرایی ، اهم فعالیتها را آموزش مهارت های امدادی و کمک های اولیه برای جوانان و اهالی روستایی وارتقاءسطح آگاهی های امدادی –فرهنگی-بهداشتی و اجتماعی برشمرد
همچنین اجرای فعالیتها ی بشر دوستانه و عام المنفعه از قبیل توزیع بسته های بهداشتی و درمانی خدمات اجتماعی ، فرهنگی ، عمرانی ، منابع طبیعی و زیست محیطی و ورزشی را از دیگر برنامه ها و اقدامات صورت گرفته شده در این اردوها دانست .
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم در ادامه بیان داشت : اردوهای جهادی امسال نیز طبق روال سالهای گذشته با پاسخ به شبهات و سئوالات دینی توسط مبلغ خانم و آقا  -ویزیت رایگان پزشک و ماما – مشاوره – انجام تست قند خون – آموزش بهداشت – انجام مسابقات ورزشی – مسابقات کتابخوانی ویژه کودکان و نوجوانان و آموزش اطفاء حریق با همکاری سازمان آتش نشانی استان  همراه بوده است .
لازم به ذکر است در اجرای این طرح اداره کل دامپزشکی –مرکز بهداشت استان –فرمانداری و بخشداری مرکزی - نهاد کتابخانه ها و آتش نشانی مشارکت فعال وگسترده ای داشتند.

در پایان یادآوری می شود به کلیه خانواده های نیازمند بسته های فرهنگی و بهداشتی اهدا گردید .





گزارش تصویری از مراسم ختم قران و افطاری

چهارشنبه, ۲۵ مرداد ۱۳۹۱، ۱۱:۲۵ ق.ظ

ختم یک دور کامل قرآن مجید به نیت آزادی 7 تن مسئولان هلال احمر که در اغاز ماه رمضان در کشور لیبی گروگان گرفته شده اند.و مراسم افطاری ساده به همت جوانان استان قم و با حضور معاونت امور جوانان در جمعی صمیمی برگزار شد...









همایش جوانان و رمضان به روایت تصویر

چهارشنبه, ۲۵ مرداد ۱۳۹۱، ۱۱:۱۳ ق.ظ






یا علی...

چهارشنبه, ۱۸ مرداد ۱۳۹۱، ۰۱:۴۶ ق.ظ

لبخند به چهره ام نشاندی ای تیغ!

 خاک غمش از دلم تکاندی ای تیغ!

 با ضربت خود به فرق سر، آه...

چه زود من را تو، به فاطمه رساندی ای تیغ!

همایش جوانان و رمضان

چهارشنبه, ۱۸ مرداد ۱۳۹۱، ۰۱:۴۴ ق.ظ

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم:
فعالیت هلال احمر ارتباط به قوم، زبان و مذهب ندارد
خبرگزاری فارس: مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم گفت: فعالیت‌های هلال احمر ارتباطی به رنگ، قوم، زبان و مذهب ندارد و اهداف بشر دوستانه را دنبال می‌کند
به گزارش خبرگزاری فارس از قم خلیل‌الله سائلی در همایش جوانان و رمضان که به همت معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان و با حضور مسئولان در مجتمع وتوس برگزار شد اظهار کرد: وظیفه اصلی جمیعت هلال احمر آمادگی، آموزش و فراهم کردن زمینه‌های مناسب از نظر تجهیزات، امکانات و نیروی انسانی برای ورود به هنگام و صحیح در حوادث و سوانح است.
وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های هلال احمر ارتباطی به رنگ، قوم، زبان و مذهب ندارد و اهداف بشر دوستانه را دنبال می‌کند تصریح کرد: هلال احمر جمهوری اسلامی ایران آموزه‌های بشردوستانه و عام المنفعه دین مبین اسلام را در متن خود دارد و از تاکیدات ائمه معصومین(ع) بهره برده است.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم با تاکید بر اینکه آمادگی‌های لازم وجود دارد که سطح کیفی برنامه و عملکردها را در کنار حضور به هنگام در حوادث ارتقا دهیم خاطر نشان کرد: جوانان جمعیت هلال احمر از آمادگی خوبی برخوردار هستند و این قشر پر انرژی و فعال بخش‌های مختلف امدادی دفاع مقدس و عرصه‌های مختلف را مدیریت کردند.
سائلی تنوع و غنی‌سازی برنامه‌های اوقات فراغت جوانان هلال احمر را از مهم‌ترین برنامه‌های این نهاد اعلام کرد و گفت: جمعیت هلال احمر قم در غنی‌سازی اوقات فراغت تابستان سال‌های 88، 89 و 90 الگوی برتر در کشور معرفی شده است.   
وی برگزاری اردوهای جهادی و اجرای برنامه‌های فرهنگی را از دیگر فعالیت‌های جمعیت هلال احمر استان برشمرد و تصریح کرد: برای نخستین بار 650 تیم امدادی از شهرهای اطراف استان، جمعیت هلال احمر قم را برای ارائه خدمات مطلوب به زائران امام زمان(عج) در ایام اعیاد شعبانیه همراهی کردند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم از حضور 260 دستگاه وسایل نقلیه و تجهیزات امدادی، سه فروند بالگرد و تعداد زیادی خودروهای امدادی در جشن‌های اعیاد شعبانیه خبر داد و خاطر نشان کرد: جمعیت هلال احمر استان در اعیاد شعبانیه در اطراف مسجد مقدس جمکران آشپزخانه سیار را راه‌اندازی و 42 هزار غذا میان زائران توزیع کرد.
سائلی در پایان توزیع 150 هزار بروشور فرهنگی و نقشه جغرافیایی استان را از دیگر فعالیت جمعیت هلال احمر استان برشمرد و افزود: این نهاد به تعداد بسیار زیادی از زائران خدمات درمانی ارائه کرد

انتظارات فراملی از قم نیازمند تخصیص بودجه است قم

چهارشنبه, ۱۸ مرداد ۱۳۹۱، ۰۱:۴۳ ق.ظ

حقیقی مقدم:
انتظارات فراملی از قم نیازمند تخصیص بودجه است قم
  خبرگزاری مهر: فرماندار قم با بیان اینکه قم یک استان با امکانات حداقلی است و کمبود امکانات در شان قم نیست گفت: انتظارات فراملی از قم نیازمند تخصیص بودجه است.
به گزارش خبرنگار مهر، عبدالسعید حقیقی مقدم شامگاه دوشنبه در همایش جوانان و رمضان که به همت معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر قم در مجتمع فرهنگی ونوس برگزار شد با اشاره به انتظارات کشور از قم افزود: قم استانی با امکانات شهرستانی و حداقلی است که با کمترین امکانات باید پاسخگوی انتظاراتی بیش از توان و امکاناتش باشد.
 وی با بیان اینکه این کمبود امکانات در شان قم نیست خطاب به مسئولان کشور تصریح کرد: مسئولان اجرایی کشور باید برای این امر چاره ای بیاندیشند.
 
فرماندار قم ادامه داد: انتظارات فرا ملی داشتن از قم نیازمند تخصیص بودجه مناسب است.
 
حقیقی مقدم ابراز داشت:‌ این کمبود امکانات کار را برای نیروی انسانی ما سخت کرده و باعث شده تا آنها حجم کار بیشتری را انجام دهند.
 
  وی عنوان کرد: در کنار همه این مشکلات آنچه تحمل سختی ها را آسان می کند توفیق خدمت به زائران و مجاوران کریمه اهل بیت (س) و مسجد مقدس جمکران است که باید شکرگذار این نعمت بود.
 
فرماندار قم از قم به عنوان بخش مهمی از سیستم خدمت رسان اسلام یاد کرد و افزود: وجود ظرفیت های عظیمی از  مجموعه نیروی انسانی، وجود بزرگترین حوزه علمیه دنیا در قم، زائرپذیری قم و حضور دانش پژوهان صد کشور جهان، کارکرد فراملی قم را افزون کرده است.
 
وی با اعلام اینکه بیش از 200  روز از سال، جمعبت شهر قم  دو برابر می شود اضافه کرد: قم شهری زائر پذیر با محوریت گردشگری مذهبی است و همین امر توجه بیشتر مسئولان را می طلبد.
 
فرماندار قم در خصوص رسالت خطیر اعضای جمعیت هلال احمر گفت: جمعیت هلال احمر قم از پایه های محکم تعامل با سایر دستگاه ها است که تا کنون به خوبی امور مربوطه را توانسته به خوبی انجام دهد و تلاش پرسنل خدوم و زحمت کش این مجموعه جای تقدیر فراوان دارد

همزمان با اجرای اردوی جهاد رمضان
افتتاح کانون روستایی قمرود توسط جمعیت هلال احمر استان قم
بنا به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم : همزمان با اجرای اردوی جهاد رمضان در روستاهای محروم استان، کانون روستایی قمرود با حضور بخشدار ، مدیر عامل جمعیت هلال احمر، برخی از اعضای هیئت مدیره، پرسنل و گروه کثیری از اهالی روستا افتتاح شد .
دکتر خلیل ا... سائلی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم ضمن بیان این مطلب در جمع خبرنگاران گفت : با نگاهی دقیق به وضعیت موجود در روستاها در می یابیم که توجه به منابع انسانی و نیروهای بالقوه موجود در روستاهادر جهت مشارکت و همراهی در برنامه ریزی ها و فعالیتها بسیار لازم و ضروری است .
وی گفت : طبق سیاستگذاری جمعیت هلال احمر که همانا مشارکت فعال و همه جانبه جوانان در راستای ارائه خدمات بشر دوستانه است، اردوی جهادی با رویکرد اجتماع محور در سراسر کشور اجرا می گردد .
وی ضمن اشاره به افتتاح کانون روستایی قمرود گفت : همزمان با اجرای اردوی یک روزه جهادی کانون روستایی قمرود نیز به همت معاونت امور جوانان افتتاح شد که به حمدا... با استقبال بی نظیر اهالی روستا نیز مواجهه گردید .
دکتر سائلی با اشاره به اهداف و رویکردهای اجرایی ، اهم فعالیتها را آموزش مهارت های امدادی و کمک های اولیه برای جوانان و اهالی روستایی وارتقاءسطح آگاهی های امدادی –فرهنگی-بهداشتی و اجتماعی برشمرد
همچنین اجرای فعالیتها ی بشر دوستانه و عام المنفعه از قبیل توزیع بسته های بهداشتی و درمانی خدمات اجتماعی ، فرهنگی ، عمرانی ، منابع طبیعی و زیست محیطی و ورزشی را از دیگر برنامه ها و اقدامات صورت گرفته شده در این اردوها دانست .
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم در ادامه بیان داشت : اردوهای جهادی امسال نیز طبق روال سالهای گذشته با پاسخ به شبهات و سئوالات دینی توسط مبلغ خانم و آقا  -ویزیت رایگان پزشک و ماما – مشاوره – انجام تست قند خون – آموزش بهداشت – انجام مسابقات ورزشی – مسابقات کتابخوانی ویژه کودکان و نوجوانان و آموزش اطفاء حریق با همکاری سازمان آتش نشانی استان  همراه بوده است .
لازم به ذکر است در اجرای این طرح اداره کل دامپزشکی –مرکز بهداشت استان –فرمانداری و بخشداری مرکزی - نهاد کتابخانه ها و آتش نشانی مشارکت فعال وگسترده ای داشتند.
در پایان یادآوری می شود به کلیه خانواده های نیازمند بسته های فرهنگی و بهداشتی اهدا گردید .

همایش جوان و رمضان فردا برگزار میشود...

يكشنبه, ۱۵ مرداد ۱۳۹۱، ۱۲:۱۶ ب.ظ



عناوین  برنامه:

 قرآن

سرود جمهوری

خیر مقدم مدیر عامل محترم

سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین کلباسی قائم مقام رئیس ستاد اقامه
نماز کشور و رئیس مرکز تخصصی مهدویت

مداحی

آشنایی با مسلمانان کلمبیایی

سخنرانی فرماندار

شعر خوانی شاعر

قرعه کشی

افطار