مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

انسان برای رهایی از خویش در مدار آسمان می ایستد تا افلاک و ژرفا در نگاهـش اوج بگیرد. در مدار آبی، در بیکران، به جستجـوی انـدیشـه های نـاب آمـــده ایـم. با فــانــوس مهرورزان هلال سرخ "مدار آبی"را روشن نموده ایم تا با نـور دنبال نـور مطلق باشیم.
همراهی شما انتشار نور بر مدار آبی ِ این هلال سرخ است...

بایگانی

۳۰ مطلب در آبان ۱۳۹۳ ثبت شده است

وَ مَنْ أَحْیَاهَا فَکَأَنَّمَا أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعًا ...

و هـر کـس نفسی را زنـده کـنـد گویا همه مردم را زنده کرده است(مائده 32)




'محمد مصباحی ' روز پنجشنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: معاونت جوانان هلال احمر در راستای گسترش فرهنگ نوعدوستی و نهادینه کردن تلاش جهت تامین احترام انسان ها و تسکین آلام بشری در میان جوانان و نوجوانان حیات دوباره را آغاز کرده است.
وی افزود: هدف از اجرای این طرح توسعه فرهنگ مهرورزی بین جوانان و سایر اقشار مردم است ، همچنین فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در بین مردم در خصوص اهدای عضو و آگاهی خانواده ها درباره اهدای عضو است.
وی اضافه کرد: علاقه مندان می توانند جهت ثبت نام در این طرح به مرکز امور جوانان هلال احمر قم واقع در خیابان باجک مراجعه کنند.
به گفته وی، دو هزار و 500 نفر از جوانان داوطلب جمعیت هلال احمر کارت اهدای عضو دریافت کرده اند.


معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم از برگزاری دوره امداد و کمک‌های اولیه ویژه مربیان پیش دبستانی کانون های غنچه های هلال احمر در قم خبر داد :

مصباحی گفت با توجه به بروز حوادث، بلایا و سوانح در کشور و قرار داشتن ایران در مجموعه 10 کشور حادثه‌خیز جهان و لزوم توجه جدی و زیربنایی به آموزش‌های بشردوستانه، امدادی و اقدامات پیشگیرانه از آسیب‌ها و تلفات ناشی از آن که به خانواده‌ها و به‌ویژه کودکان که بیشترین قربانیان حوادث به شمار می‌آیند. با توجه به نیاز آموزشی معاونت امور جوانان اقدام به برگزاری دوره‌های امداد و کمک‌های اولیه ویژه مدیران و مربیان پیش دبستانی استان کرد که در این برنامه 42 نفر از مربیان و مدیران پیش دبستانی استان شرکت کردند. وی افزود: این دوره به منظور آموزش و ارتقای آگاهی عمومی و آموزش همگانی مدیران و مربیان در زمینه فعالیت‌‌های امدادی و عام‌المنفعه برگزار شد. معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم اظهار داشت: با برگزاری این کارگاه، نهادینه‌سازی فرهنگ نوع‌دوستی، نیکوکاری، خدمات بشردوستانه و فعالیت‌های امدادی توسط مربیان مهدها برای کودکان چهار تا 6 سال انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در پایان دوره به مدیران و مربیان مهدهای کودک گواهینامه معتبر اعطا شد.











به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم اعضاء کانون دانشجویی هلال احمر دانشگاه پیام نور سلفچگان به مناسبت سالگرد تخریب حرمین عسگریین و سرداب مقدس حضرت بقیه الله (عج) از کارگاه ساخت ضریح عسگریین بازدید به عمل آوردند.

محمد مصباحی معاون امور جوانان در این خصوص گفت:این بازدید در 23 محرم و  با هدف محکوم کردن این حرکت دد منشانه  با  هماهنگی آستانه مقدسه تدارک دیده شد و اعضای کانون هلال احمر با پوشیدن لباس متحد الشکل همراه با مسولین دانشگاه در این مکان مقدس حاضر و به ساحت امامین عسکریین ادای احترام کردند.
لازم به ذکر است هفته پیش نیز به مناسبت شصت و هفتمین سالروز تاسیس سازمان جوانان مدیرعامل جمعیت هلال احمر و تعدادی از اعضای کانون های جوانان از این کارگاه بازدید کردند.





به مناسبت روز کتاب و کتابخوانی 24 آبان ماه  تعدادی از غنچه های هلال احمر قم  با حضور در نهاد کتابخانه های استان قم با اهدا گل به دیدار مدیر کل کتابخانه های عمومی استان قم  و کتابداران کتابخانه آیت الله خامنه ای رفتند.
 در این دیدار که معاونت امور جوانان استان قم نیز حضور داشت  مسولان نهاد با  برگزاری مسابقه نقاشی در مورد کتاب برای غنچه ها به استقبال آنها رفته و حجت السلام  جباری مدیر کل نهاد کتابخانه های قم نیز به جهت تشویق مهمانان کوچک خود به کتابخوانی به آنها کتاب هدیه کرد..














به مناسبت شصت و هفتمین سالروز تاسیس سازمان جوانان صورت گرفت:
 جمعی از دانشجویان کانون دانشجویی دانشگاه قم باحضور در مرکزانتقال خون میدان روح الله،

به جهت کمک به سلامت بیماران خون خود را  اهدا کردند.
در این مراسم که به همت کانون دانشجوی معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

و با مشارکت سازمان انتقال خون استان قم صورت گرفته بود،

جمعی از دانشجویان کانون دانشجویی هلال احمر دانشگاه قم  داوطلبانه  اقدام  به اهدای خون دسته جمعی کردند.



 با حضور مسئولان استانی پایگاه  جدید در جمعیت هلال احمر مسجد فاطمه الزهرا پردیسان افتتاح شد.

در شصت و هفتمین سالروز تاسیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر پنجمین پایگاه جوانان هلال احمر قم با هدف جذب و مشارکت جوانان منطقه پردیسان در مسجد فاطمه الزهرا سلام الله علیه با حضور مدیر عامل جمعیت هلال احمر و نماینده ولی فقیه استان و معاونین و مسئول پایگاه های هلال احمر و امام جماعت و هیت امنا این مسجد افتتاح شد.
به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر قم ، دکتر گلفشان در افتتاح این پایگاه با بیان اینکه حادثه همیشه فقط سیل و زلزله نیست بلکه ممکن است شاهد حوادث دیگری نیز در زندگی باشیم گفت:باید کار را در محل زندگی خود طوری مدیریت نماییم تا آثار اینگونه حوادث را به حداقل برسانیم.
وی گفت: یکی از مواردی که ما همیشه باید مد نظر قراردهیم پایبند بودن به شعارها و اصول هفتگانه جمعیت است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم با اشاره به افتتاح این پایگاه گفت: باید همه دست به دست هم داده و با حمایت مسئولین و شهروندان شاهد افتتاح پایگاههای مختلف در محله ها باشیم.
وی برگزاری دوره های آموزشی مختلف را در این پایگاه مد نظر قرار داد و بیان داشت: در این پایگاه دوره های مختلفی را پیش بینی کرده ایم که مدیریت انها بدست افراد این محله و خود این پایگاه باشد.
 گلفشان ادامه داد: باید با ارائه اموزش های لازم  به حدی برسیم که شاهد وجود تیم های امدادی در محله باشیم.







به مناسبت بزرگداشت شصت و هفتمین سالروز تاسیس سازمان جوانان هلال احمر، مراسم تجلیل از پیشکسوتان معاونت امور جوانان با حضور مدیرعامل،‌ پرسنل معاونت جوانان و اعضای فعال در این معاونت برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم در ابتدای این جلسه معاون امور جوانان استان قم ضمن خیر مقدم به مهمانان به ارائه گزارشی از آمار فعالیت‌های معاونت امور جوانان پرداخت و پس از آن کلیپی از فعالیت های شش ماه نخست معاونت امور جوانان پخش شد.
در ادامه جلسه، بازنشستگان و پیشکسوتان معاونت امور جوانان قم به ذکر خاطره از دوران خدمت خود پرداخته و از مسؤولین معاونت امور جوانان به جهت برگزاری این برنامه تشکر کردند.
همچنین در این مراسم حجه‌الاسلام‌علامه مهری مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت قم سخنانی را در پاسداشت جوانی و استفاده از این دوره در راستای تعالی جوانان بیان کرده و جوانان را به گرامی داشتن مقام پیشکسوتان و بزرگان و استفاده از تجربیات گرانبهای آنان توصیه نمود. ایشان همچنین در خصوص جایگاه پیشکسوتان و بزرگان از دیدگاه اسلام و در آموزه‌های دینی به ذکر نکاتی پرداخت،‌ و خاطرنشان کردند کسی که سنتی نیکو را بنیان گذارد تا پایان عمر و پس از آن نیز از ثواب آن بهره‌مند خواهد شد. وی در پایان برای جمع پیشکسوتان و جوانان حاضر آرزوی موفقیت کرد.

در ادامه این نشست دکتر گل فشان مدیرعامل جمعیت هلال احمر ضمن تقدیر از معاونت امور جوانان به جهت حسن برپایی چنین جمعی ، خاستار حضور پر رنگتر پیشکسوتان در کنار جوانان شد و گفت تجربیات گرانبهای شمابهترین گنجی است که می تواند در  اختیار نسل جوان قرار بگیرد. ایشان زندگی و فعالیت در معاونت جوانان را همچون کتابی خواند که تا پایان عمر باز بوده و نوشتن در این کتاب تا پایان عمر ادامه دارد. ایشان بر غنیمت دانستن دوران جوانی و استفاده از آن در راستای کمک و فعالیت‌های بشردوستانه تأکید نموده و از جوانان درخواست کرد تا از این فرصت ارزشمند بهره‌ لازم را ببرند. وی همچنین با تاکید بر جذب سایر جوانان استان به فعالیت های عام المنفعه هلال احمر، جوانان حاضر در این مراسم را تشویق به حضور پرشور تر در فعالیت‌های استانی و کشوری کرد و گفت این حضور و خدمت به مردم در هلال احمر را می توان به نوعی امر به معروف و نیکی دانست. در پایان این نشست صمیمی هدایا و لوح سپاس تهیه شده توسط معاونت امور جوانان به کلیه پیشکسوتان و اعضاء حاضر در برنامه اهداء گردید.





















ماندگارترین خاطرات زندگی ،در جایگاه هایی رقم می خورد که خدمتی خالصانه؛ داوطلبانه انجام شود؛ و سازمان جوانان هلال احمر زیباترین فرصت ماندگار شدن در فصل جوانی است. 14 آبان ماه هرسال تقویم ها حکایتی دگرباره از آغاز بهاری ماندگار دارند و امسال تقارن این روز با ایام سوگواری سرو و سالار شهیدان حضرت سید الشهدا علیه السلام سبب شد که جوانان پر شور هلال احمر سالی دیگر را با تکیه و توکل به خداوند متعال و با تاسی از رسول مهربانی ها و دین انسان ساز و مهر آفرین اسلام آغاز کنند. و در سر آغاز شصت و هفتمین سال تاسیس سازمان جوانان با الگو گیری از جوان رشید کربلا حضرت علی اکبر علیه السلام رسالت سترگ خویش را در عرصه خدمت در بهترین جایگاه ها رقم بزنند.
اینجانب فرصت حضور در شبکه اجتماعی ماه نو را مغتنم شمرده و سالروز تأسیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر را به کلیه اعضای جوان ایران، و جوانانی که سرمایه‌ های گرانقدر و صاحبان اصلی عرصه انسان دوستی و نماد مهرورزی و نیکوکاری هستند،تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم و از درگاه خداوند بزرگ برای همه آرزوی سالی سرشار از برکت و سلامتی دارم.
دکتر محمد گل فشان/ آبان ماه 1393


معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر قم از عضویت چهار هزار و 500 نفر عضو کانون غنچه های هلال احمر قم در این استان خبر داد.
  'محمد مصباحی' روز چهارشنبه درگفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این تعداد از کودکان در 78 مهد کودک و پیش دبستانی زیر نظر جمعیت هلال احمر هستند.
وی افزود: این کودکان در رده سنی چهار تا شش سال هستند که از برنامه های علمی، آموزشی، فرهنگی و تفریحی هلال احمر قم بهره مند می شوند.
وی ادامه داد: داوطلبان جمعیت هلال احمر قم بر اساس رده سنی در هشت کانون غنچه های هلال احمر، دانش آموزی، دانشجویی، طلاب، آزاد اعم از خواهران و برادران و کانون بشردوستانه در زندان ها تقسیم بندی شده اند.
وی با اشاره به برگزاری مسابقه نقاشی عاشورا از نگاه کودکان گفت: این مسابقه با هدف آشنایی کودکان با آموزه های اسلامی و کودک شش ماهه کربلا حضرت علی اصغر(ع) برگزار شد تا از کودکی با فرهنگ حسینی و عاشورایی آشنا شوند.
مصباحی افزود: این مسابقه در مهدکودک و پیش دبستانی های زیرنظر جمعیت هلال احمر توزیع شد تا کودکان با استفاده از زبان نقاشی و تصویر با مباحث عاشورایی و مذهبی عجین شوند.
معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر قم، ادامه داد: برای جذب غنچه های هلال احمر به کودکانی که نقاشی های با مضامین عاشورایی به تصویر بکشند جوایز اهدا می شود.
این مسابقه همزمان با برنامه های هفته شصت و هفتمین سال تاسیس سازمان جوانان هلال احمر در قم از 14 تا 21 آبانماه برگزار شد.

برگزاری مسابقات ورزشی در هفته جوان هلال قم ...

پنجشنبه, ۲۲ آبان ۱۳۹۳، ۰۹:۰۳ ب.ظ

به مناسبت شصت و هفتمین سالروز تاسیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر

امروز مسابقه ورزشی دارت و تنیس روی میز در مرکز امورجوانان استان قم برگزار شد .

قابل ذکر است در پایان توسط معاونت امور جوانان با اهدا هدایایی از برندگان تقدیر به عمل امد.