مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

انسان برای رهایی از خویش در مدار آسمان می ایستد تا افلاک و ژرفا در نگاهـش اوج بگیرد. در مدار آبی، در بیکران، به جستجـوی انـدیشـه های نـاب آمـــده ایـم. با فــانــوس مهرورزان هلال سرخ "مدار آبی"را روشن نموده ایم تا با نـور دنبال نـور مطلق باشیم.
همراهی شما انتشار نور بر مدار آبی ِ این هلال سرخ است...

بایگانی

۹ مطلب در آذر ۱۳۹۰ ثبت شده است

فراخوان مقاله

چهارشنبه, ۳۰ آذر ۱۳۹۰، ۰۸:۴۰ ق.ظ

"کنگره نقش باورهای دینی در کاهش

 آسیب های روانی پس از بلایا"

 1 ـ محورهای مقالات:

ـ نقش دعا و نیایش در کاهش آسیب های روانی پس از بلایا

ـ نقش فرهنگ های دینی در کاهش آسیب های روانی پس از بلایا

ـ نقش اعتقاد به معاد در کاهش آسیب های روانی پس از بلایا

ـ نقش صبر و امید در کاهش آسیب های روانی پس از بلایا

ـ نقش ایمان و تقوا در کاهش آسیب های روانی پس از بلایا

ـ نقش اعتقاد به ابتلا در کاهش اسیب های روانی پس از بلایا

ـ نقش تذکرات دین مبین اسلام از دیدگاه قرآن،احادیث و روایات در کاهش آسیب های روانی پس از بلایا

ـ نقش معنویات در ایجاد انگیزه زندگی و اعتماد به نفس پس از بلایا

 2 ـ بررسی و پذیرش مقالات:

ـ پذیرش مقاله برای ارائه به صورت سخنرانی

ـ پذیرش مقاله برای ارائه به صورت پوستر

ـ پذیرش مقاله به منظور چاپ و مجموعه مقالات

 3 ـ ضوابط و نحوه ارسال مقالات:

  • مقالاتی که جهت شرکت در همایش ارائه می گردد، بایستی پژوهشی و کیفی بوده و شامل محورهای زیر باشد:

(عنوان/ چکیده/ کلید واژه/ مقدمه/ اهداف/ فرضیات و سوالات اساسی/ یافته ها/ نتیجه گیری/ پیشنهادات و راهکارهای کاربردی/ فهرست منابع)

ضروری است مشخصات فردی، میزان تحصیلات، شغل و نشانی کامل پستی و شماره تماس بر روی صفحه اول مقاله درج گردد.

  • مقالات حداکثر در 15 صفحه و در 2007 word تایپ گردد.
  • مقاله در هیچ یک از کنفرانس ها و همایش های علمی ارائه نشده باشد.
  • نسخه چاپی به همراه لوح فشرده مقاله و فرم شرکت در کنگره علمی به آدرس دبیرخانه همایش ارسال گردد.
  • مقالات ارسالی عودت داده نخواهد شد.

 4 ـ  مدارک مورد نیاز:

  • ارسال کپی کارت عضویت دانشجویی و طلاب الزامی است.

تبصره:

  • دانشجویان و طلاب غیر عضو که محل تحصیل آنها دارای کانون هلال احمر می باشد می توانند در این کنگره شرکت نمایند.

"فرم شرکت در کنگره"

کلیک کنید

پیغام گیر تلفن شعرا....

دوشنبه, ۲۸ آذر ۱۳۹۰، ۱۰:۴۶ ق.ظ
مزاحی با شعرا....

صدای پیغام گیر تلفن برخی از شاعران

پیغام گیر حافظ :
رفته ام بیرون من از کاشانه ی خود غم مخور
تا مگر بینم رخ جانانه ی خود غم مخور
بشنوی پاسخ زحافظ گر که بگذاری پیام
زان زمان کو بازگردم خانه ی خود غم مخور

پیغام گیر سعدی :
از آوای دل انگیز تو مستم
نباشم خانه و شرمنده هستم
به پیغام تو خواهم گفت پاسخ
فلک گر فرصتی دادی به دستم


پیغام گیر فردوسی :
نمی باشم امروز اندر سرای
که رسم ادب را بیارم به جای
به پیغامت ای دوست گویم جواب
چو فردا بر آید بلند آفتاب


پیغام گیر خیام :
این چرخ فلک ، عمر مرا داد به باد
ممنون توام که کرده ای از من یاد
رفتم سرکوچه ، منزل باده فروش
آیم چو به خانه پاسخت خواهم داد


پیغام گیر منوچهری :
از شرم ، به رنگ باده باشد رویم
در خانه نباشم که سلامی گویم
بگذاری اگر پیام ، پاسخ دهمت
زان پیش که همچو برف گردد رویم


پیغام گیر مولانا :
بهر سماع از خانه ام ، رفتم برون ، رقصان شوم
شوری برانگیزم به پا ، خندان شوم ، شادان شوم
برگو به من پیغام خود ، هم نمره و هم نام خود
فردا تو را پاسخ دهم ، جان تو را قربان شوم !

پیغام گیر بابا طاهر :
تلیفون کرده ای جانم فدایت
الهی مو به قربون صدایت
چو از صحرا بیایم ، نازنینم
فرستم پاسخی از دل برایت 
 

گرامیداشت روز دانشجو

شنبه, ۲۶ آذر ۱۳۹۰، ۰۸:۱۹ ق.ظ

تجلیل از دبیران و اعضاء فعال کانون های دانشجویی هلال احمر در تالار اندیشه دانشگاه قم

 مراسم تجلیل از دانشجویان فعال و دبیران کانون های دانشجویی هلال احمر از هشت دانشگاه (قم ـ آزاد اسلامی ـ پردیس ـ پیام نور ـ سلفچگان ـ  صنعتی ـ حضرت معصومه(س) وعلوم پزشکی) با حضور دکتر سائلی مدیر عامل جمعیت هلال احمر و جناب آقای مصباحی معاون جوانان و جناب آقای علیمردانی معاون داوطلبان و جناب آقای سلیمانی رئیس حراست جمعیت هلال احمر استان و آقای میر رضایی مسئول روابط عمومی در تالار اندیشه دانشگاه قم برگزار شد.

دکتر سائلی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا دانشجو و ادامه مسیر و الگوپذیری از راه شهدا به عنوان بهترین  انسانها و تقدیر و تشکر از فعالیت دبیران و اعضاء فعال دانشجویی، به صحبت ها و نقطه نظرات دانشجویان پرداختند.

در این مراسم سرکارخانم سهیلا رضایی از دانشگاه پردیس قم و خانم مرضیه رستمی از دانشگاه حضرت معصومه(س) و آقایان ایمان قاسمی از دانشگاه آزاد اسلامی و سید امیرحسین امامی و مهدی گلشادی از دانشگاه قم، ضمن تشکر از حضور مدیر عامل جمعیت در جمع دانشجویان، به نمایندگی از دیگر دانشجویان در خصوص مشکلات کانون های متبوع خود و دسترسی دانشجویان به روسای هلال احمر و ارائه طرح و پیشنهادات سایردانشجویان به تبادل نظر پرداختند.

در پایان لوح سپاس و هدایایی به رسم یادبود از طرف دکتر سائلی مدیرعامل محترم و آقای مصباحی معاون امور جوانان به دبیران و اعضاء فعال کانون های دانشجویی هلال احمر اهداء گردید.

 

همیاران جوان و انتخابات 91

پنجشنبه, ۲۴ آذر ۱۳۹۰، ۰۹:۰۰ ق.ظ
برگزاری اولین جلسه مجمع همیاران جوان
ویژه انتخابات هیئت مدیره جمعیت هلال احمر استان قم
اولین جلسه مجمع همیاران جوان با حضور مدیر عامل، معاون امور جوانان، کارشناسان و اعضای ستاد کانونهای دانش آموزی، دانشجویی، طلاب، آزاد و ستاد جذب در جمعیت هلال احمر برگزار گردید.
دکتر خلیل ا... سائلی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم ضمن بیان این مطلب گفت:همانگونه که مستحضر هستید حضور پرشور و گسترده اعضای جوان در انتخابات مجامع جمعیت نقش تاثیر گذار و پراهمیتی در افزایش اعتماد و اعتبار اجتماعی این نهاد خیریه و داوطلب محور دارد و لازم است با بهره مندی از تمامی قابلیتهای درون و برون سازمانی برای مشارکت حداکثری راهبردهای لازم بکارگیری شود.
وی افزود: بدین منظور سازمان جوانان با تدوین یک طرح جدید فرصت مناسبی برای حضور نظامند و تشکیلاتی جوانان علاقمند و مشتاق به خدمت در جمعیت هلال احمر تحت عنوان «مجمع همیاران جوان انتخابات مجامع جمعیت هلال احمر) را سازماندهی نموده است.
وی در ادامه گفت: مجمع همیاران جوان در سطوح استانی با حضور حداقل 11 نفر تشکیل می گردد و اعضای آن به عنوان بازوان اجرایی معاون امور جوانان و کارشناسان ستادی مشغول به فعالیت می شوند تا سومین دوره انتخابات مجامع جمعیت هلال احمر با مشارکت حداکثری اعضا صورت بگیرد.
دکتر سائلی ضمن بر شمردن شرایط اعضای مجمع همیاران جوان تصریح کرد: تسلط کامل به اهداف و ماموریتهای جمعیت -برخورداری از سابقه مطلوب در فعالیت های داوطلبانه – توجه در جذب و برخورداری از تعهد کاری – دارا بودن اخلاق نیکوی اسلامی و متعهد به آرمانهای انقلاب اسلامی و در آخر این که مورد تایید معاون امور جوانان استان باشنداز شرایط اعضا می باشد.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان ابراز داشت: سازمان جوانان یک کارگاه توجیهی ،با موضوع «آموزش مهارتهای مورد نیاز تشکیلاتی و آشنا سازی دبیران نسبت به اجرای دستورالعمل انتخابات مجامع جمعیت و راه کارهای مشارکت حداکثری اعضا» برای 31 دبیر همیاران جوان از 31 استان کشور در تهران تشکیل داد و دبیر انتخاباتی استان قم نیز پس از دریافت این دستورالعملها به کلیه اعضای ستاد انتقال داده است.

 

ارائه 20% تخفیف کلاس های آموزشی به زندانیان

يكشنبه, ۲۰ آذر ۱۳۹۰، ۱۰:۰۲ ق.ظ

                           ارائه 20% تخفیف کلاس های آموزشی به زندانیان و خانواده های آنان

در راستای تفاهم نامه و ایجاد کانون های اصلاح و تربیت در اداره کل زندان ها طی جلسه ای تفاهم نامه فوق با حضور انجمن حمایت از خانواده زندانیان بسط و گسترش یافت.

دکتر خلیل ا... سائلی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم ، با بیان این مطلب گفت : در جلسه ای که با هماهنگی معاونت امور جوانان و اداره کل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان برگزار شد پیرامون و اولویت های تفاهم نامه بحث و گفت گو شد. وی گفت : در این تفاهم نامه مصوب گردید آموزش امداد و کمک های اولیه علاوه بر مددجویان کانون اصلاح و تربیت به کلیه زندانیان علاقه مند که در بند آقایان و سنوان می باشند نیز صورت خواهد پذیرفت.

وی تصریح کرد در مورد کلاس های آموزشی مرکز امور جوانان نیز مقرر شده در 26رشته از کلاسهای موجود از جمله : کلاس های رایانه ـ ICDL ـ خیاطی ـ گل دوزی ـ خوشنویسی ـ زبان ـ طراحی ـ نقاشی و ... 20% تخفیف ارائه شود.

دکتر سائلی تصریح کرد : در زمینه ارائه آموزش امداد و کمک های اولیه به پرسنل زندان نیز تفاهم نامه ای نیز ایجاد شده که کلیه پرسنل زندانیان ، کارکنان و خانواده آنان ـ خانواده زندانیان  ـ سربازان وظیقه که در اداره کل مشغول به خدمت میباشند نیز بتوانند از این تخفیفات استفاده نمایند. لازم به ذکر است : الباقی هزینه های کلاس های آموزشی را انجمن حمایت از خانواده های زندانیان متقبل گردیده است.

      

برگزاری مراسم عزاداری توسط هیات رهروان حضرت علی اکبر (ع) - امدادگران حسینی

 دسته عزاداری جوانان جمعیت هلال احمرقم از مقابل مرکز امور جوانان به سمت حرم مطهر حضرت معصومه (ص) اقامه عزا نمود.

این دسته هیأتی است که در سال 81 طرح تأسیس آن توسط یکی از اعضای معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم پیشنهاد و اجرا شدواکنون به صورت ابلاغ کشوری در سراسر کشور اجرا می شود.

شروع کار هیأت با تعداد معدودی از اعضاء بود، اما شور وصف ناشدنی جوانان علاقمند به اهل بیت(ع) در برگزاری مراسم عزاداری سبب گردید تا در سال‌های بعد محبین و علاقمندان به اهل بیت (ع) در مجموعه و خارج از مجموعه هلال احمر به جمع جوانان بپیوندند و از سال 83 تا کنون نیز پس از برگزاری مراسم عزاداری در روز هشتم محرم از عزاداران حسینی با غذای نذری که توسط یکی از خیرین تأمین می گردد.

پس از 10سال فعالیت، این هیأت در جمعیت هلال احمر استان قم دارای برنامه مشخص و تدوین شده می‌باشد که می‌توان به تشکیل جلسات ماهانه وعظ و سخنرانی، قرائت زیارت عاشورا، با دعوت از سخنرانان مجرب و آشنا به مسائل جوانان به صورت جداگانه جهت خواهران و برادران اشاره کرد.

در صبح این روز دسته عزاداری برادران پس از هماهنگی با فرمانداری و نیروی انتظامی از محل مرکز امور جوانان به سمت حرم مطهر حرکت  و پس از عرض تسلیت به ساحت مقدس کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) به مرکز امور جوانان بازگشته و با غذای نذری پذیرایی شدند.

خواهران نیز با حضور در نمازخانه مرکز امور جوانان پس از قرائت زیارت عاشورا و عزاداری و با سخنرانی یکی از اساتید حوزه علمیه قم و اقامه نمازجماعت ظهر و عصر، پذیرایی شدند. لازم به ذکر است هماهنگی امور از قبیل؛ سیاه‌پوش کردن مرکز امور جوانان، هماهنگی مداح و تجهیزات مورد نیاز، پذیرایی را خود اعضای جوان به عهده داشتند.

هیات رهروان علی اکبر ع

چهارشنبه, ۹ آذر ۱۳۹۰، ۱۰:۴۷ ق.ظ

دسته عزاداری هیات حضرت علی اکبر ع

چهارشنبه, ۹ آذر ۱۳۹۰، ۰۹:۲۵ ق.ظ

السلام علیک یا ابا عبدا… لله الحسین 

       ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت اباعبدا... و 72 تن از یاران باوفایش، به اطلاع می‌رساند دسته عزاداری هیأت علی اکبر (ع) جوانان جمعیت هلال احمر استان قم همچون سنوات گذشته در روز یک‌شنبه 13/9/90 مصادف با 8 محرم الحرام رأس ساعت 8 صبح با قرائت زیارت عاشورا از مرکز امور جوانان (باجک، خیابان هلال احمر (جوی کنده) ) به طرف حرم کریمه اهل بیت (ع) حضرت فاطمه معصومه (س) حرکت می‌کند. از کلیه جوانان، امدادگران، داوطلبان دعوت به عمل می‌آید تا در این مراسم باشکوه شرکت فرمایند.

معاونت امور جوانان

محرم ماه خون

دوشنبه, ۷ آذر ۱۳۹۰، ۰۹:۱۳ ق.ظ

محرم، ماه ایثار و از جان گذشتگی است! ماه عشق و شور و فریاد است! ماه آمیختن با خون و آمیختن عشق است. 

فرا رسیدن ماه محرم را بر عاشقان اباعبدالله‌ الحسین‌(ع) تسلیت عرض می‌نمائیم.

img/daneshnameh_up/1/10/h19.jpg