مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

انسان برای رهایی از خویش در مدار آسمان می ایستد تا افلاک و ژرفا در نگاهـش اوج بگیرد. در مدار آبی، در بیکران، به جستجـوی انـدیشـه های نـاب آمـــده ایـم. با فــانــوس مهرورزان هلال سرخ "مدار آبی"را روشن نموده ایم تا با نـور دنبال نـور مطلق باشیم.
همراهی شما انتشار نور بر مدار آبی ِ این هلال سرخ است...

بایگانی

۱۵ مطلب در خرداد ۱۳۹۱ ثبت شده است

*میـــعاد با مــــــــــاه چهاردهـــم...*

چهارشنبه, ۳۱ خرداد ۱۳۹۱، ۱۱:۲۸ ق.ظ


السَّلاَمُ عَلَیْکَ یَا بَقِیَّةَ اللَّهِ فِی أَرْضِهِ ...
ببوسم خاک پاک جمکران را...
تجلی خانه پیغمبران را ...
میلاد یوسف دلها بهانه دلانه ترین دقایق روزگار ماست...
و جمکران میعادگاه خیل عاشقانی که در کنعان تنهایی ها یوسف زمان را میجویند...

---------
انشالله در این رویداد قصد داریم در شب نیمه شعبان دلهایتان را به عطر نابش معطر کنیم با اخبار مسجد مقدس جمکران و خدمتگزاران جوانی که به شوق سربازی حضرت عشق در خدمت زائرانی هستند که از سراسر ایران در انتظار رویت خورشیدند...
--------
15 هدیه به مناسبت نیمه شعبان از سوی معاونت امور جوانان استان قـــــم جناب آقای مصباحی تعلق می گیرد به...
5 پست کوتاه انتظار
3 عکس و آلبوم زیبای انتظار
3 وبلاگ با محتوای انتظار
2 لینک انتظار که در این رویداد ارسال شود...
2 نفر با نام مبارک مهدی و نرگس به تبرک قرعه کشی میشود از بین کاربرانی که با این نام ها در رویداد حاضر باشند
با رویداد *میـــعاد با مــــــــــاه چهاردهـــم...*در ماه نـــو همراه باشید.


یا علی...

قم-مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم، گفت:جمعیت هلال احمر قم ظرفیت جذب هفت هزار نفر را در برنامه های اوقات فراغت دارد.

' خلیل الله سائلی' روز پنجشنبه در حاشیه نمایشگاه اوقات فراغت در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این تعداد افراد در 30 رشته فنی، علمی و آموزشی اوقات و فراغت خویش را غنی سازی می کنند.

وی افزود: سال گذشته این اداره با جذب پنج هزار نفر به عنوان برترین دستگاه در غنی سازی اوقات فراغت در سطح استان معرفی شد و امسال نیز برنامه های متنوعی در معاونت اور جوانان برای نوجوانان و جوانان ارایه شده است.

سائلی، ادامه داد: غنی سازی اوقات فراغت از مهم ترین دغدغه مسوولان و دست اندرکاران است تا با معرفی برنامه ها و آگاهی بخشی به جوانان، زمینه شکوفایی استعداد ها، خلاقیت و ارتقای علمی آنان را در جهت توسعه کشور فراهم سازند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم، خاطرنشان کرد: جمعیت هلال احمر قم بنابر رسالت خود، آموزش های امداد و کمک های اولیه را در با هدف تحقق' هر خانواده یک امدادگر' را اجرایی می کند.ک/3

خلیل الله سائلی امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس نیز با اشاره به برنامههای جمعیت هلال احمر در زمینه اوقات فراغت اظهار کرد: برنامههای اوقات فراغت در جمعیت هلال احمر از سوی سازمان جوانان دنبال میشود و هلال احمر در زمینه اوقات فراغت برنامههای متعددی را به مرحله اجرا در میآورد.

وی با اشاره به برگزاری دورههای مختلف آموزشی در بخشهای علمی، فرهنگی، ورزشی و امدادی یادآور شد: در جمعیت هلال احمر تلاش میکنیم تا در قالب طرحهای اوقات فراغت مهارتهای لازم را به نسل جوان و نوجوان آموزش دهیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم با اشاره به برنامههای فرهنگی جمعیت هلال احمر در قالب طرح اوقات فراغت اظهار کرد: یکی از مهمترین برنامههای ما تقویت بنیه معنوی و دینی نسل جوان است و بنابراین رویکرد قرآنی در فعالیتهای فرهنگی مدنظر قرار گرفته است.

وی گفت: همچنین در بخش ورزشی نیز نسبت به برگزاری مسابقات مختلف اقدام کرده و زمینه رقابت سالم برای نسل جوان را فراهم میکنیم.

سائلی با اشاره به اینکه فعالیتهای اردویی از بخشهای ویژه طرح اوقات فراغت جمعیت هلال احمر به شمار میرود یادآور شد: اعزام اردوهای جهادی و همچنین اعزام به سرزمینهای نور از جمله مهمترین فعالیتهای اردویی به شمار میروند.

وی اضافه کرد: همچنین در زمینه اردوهای زیارتی و سیاحتی نیز برنامهریزی لازم را داشته و تلاش میکنیم که در راستای غنیسازی اوقات فراغت نسل جوان گامهای مؤثری برداریم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم تاکید کرد: در بعد آموزش فعالیتهای امدادی نیز برنامههای گستردهای در فصل تابستان از سوی جمعیت هلال احمر اجرایی میشود...




 

تسلیت...

شنبه, ۲۷ خرداد ۱۳۹۱، ۰۱:۰۳ ب.ظ

امام موسی کاظم (ع)

«أَلْمُؤْمِنُ مِثْلُ کَفَّتَىِ الْمیزانِ کُلَّما زیدَ فى إِیمانِهِ زیدَ فى بَلائِهِ.»:

مؤمن همانند دو کفّه ترازوست، هر گاه به ایمانش افزوده گردد، به بلایش افزوده گردد...

رتبه عالی...

شنبه, ۲۷ خرداد ۱۳۹۱، ۱۲:۳۷ ب.ظ

کسب رتبه عالی کشوری توسط غنچه های پیشاهنگ هلال
احمر استان قم…

تشریح فعالیتهای جمعیت هلال احمر استان قم در بیست و سومین سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیرجمهوری اسلامی ایران
بنا به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم : برنامه ها و فعالیتهای  امدادی جمعیت هلال احمر استان قم در بیست و سومین سالگرد ارتحال ملکوتی بنیان گذار انقلاب اسلامی تشریح شد .
دکتر خلیل ا... سائلی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری رحلت ملکوتی حضرت امام خمینی ( ره ) گفت : با توجه به حضورخیل عظیم فرزندان و عاشقان عزادار و به منظور پشتیبانی از کاروان های اعزامی به مرقد آن بزرگ مرد و پیر سفر کرده ، 14 دستگاه خودروی امدادو نجات در 40 کیلومتری حدفاصل حسن آباد و مرقد امام ( ره ) مستقر خواهند شد .
وی گفت : در سالگرد رحلت حضرت امام (ره) و قیام 15 خرداد جهت تقویت تیم های امداد و نجات در اتوبان قم – تهران - جاده سلفچگان - محورهای مواصلاتی به استان  و مبادی ورودی به استان تدابیر ویژه ای اتخاذ شده است .
وی افزود : با هماهنگی هایی که با سازمان امداد و نجات هلال احمر صورت گرفت 1 فروند چرخبال امدادی جهت اسکورت کاروان های اعزامی به مرقدمطهر امام راحل در اختیار این جمعیت قرار گرفته است .
دکتر سائلی با اشاره به استقرار یک دستگاه اتوبوس آمبولانس در عوارضی قم – تهران تصریح کرد : یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به ظرفیت 15 تخت پیش بیمارستانی و همچنین یک دستگاه آمبولانس و یک دستگاه خودروی نجات به همراه پزشک  - پرستار وامدادگر در عوارضی قم – تهران مستقر خواهد شد .
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم خاطر نشان کرد : 14 دستگاه خودروی امدادی شامل آمبولانس – خودروی نجات – متورلانس به همراه 46 نفر پرستار – امدادگر و نجاتگر جهت پوشش امدادی حد فاصل حسن آباد و مرقد امام مستقر خواهند شد .
سائلی یادآور شد در حوزه جوانان نیزمسابقه کتابخوانی از وصیت نامه الهی- سیاسی امام (ره) و سیمای جوان در کلام امام  برگزار میگردد
همچنین 4 اکیپ راهنمایی زائرین در پارکسوار شمالی و جنوبی –ستاد تسهیلات زائرین و عوارضی قم- تهران در خدمت مسافران و زائران خواهد بود.
سائلی در پایان اظهار داشت : یک دستگاه اتوبوس از جوانان عزادارنیز به مرقد مطهر امام راحل (ره) خواهدشد...

نتایج مسابقات مهرپویان...

چهارشنبه, ۱۰ خرداد ۱۳۹۱، ۱۱:۴۸ ق.ظ

مسابقات مهرپویان

کانون غنچه های پیشاهنگ هلال احمر

 

برگزاری مسابقات مهرپویان در رشته های مختلف آن برای اعضاء فرصت مناسبی را فراهم می آورد تا کودکان نیز در محیطی سالم و مفرح به رقابت بپردازند.

این مسابقات در کانون غنچه های پیشاهنگ هلال با توجه به این رده سنی و حساسیت ها و ویژگی های آن و تأثیر تربیت در این سن می تواند بیشترین اثر را در مخاطب آن داشته باشد.

مطابق سال های گذشته دستورالعمل به کلیه مدیران مهدها ارسال گردید و از طریق سامانه پیامک جمعیت زمان  و مکان مسابقات هر رشته به تفکیک به مدیران و مربیان مهدها ارسال گردید.

از چند روز پیش از برنامه فضایی مناسب و با تزئیناتی در خور این مسابقات و کودکان در نظر گرفته شد تا غنچه های عزیز در فضایی مفرح به رقابت بپردازند.

مسابقات امداد، قرآن و نقاشی در روز دوشنبه مورخ 1/3/91 به صورت همزمان و مسابقات سرود و کتاب های مرجع (نمایش) در روز چهارشنبه مورخ 3/3/91 برگزار گردید.

 

اجرای مسابقات:

الف) مسابقات قرآن کریم

در تاریخ 1/3/91 ساعت 9 صبح تعداد 18 نفر از اعضای برگزیده مرحله کانونی در مسابقات شرکت نمودند که پس از تلاوت آیات مورد نظر 6 نفر از اعضای کانون غنچه های پیشاهنگ هلال به عنوان نفرات برتر انتخابات گردیدند.

 

ردیف

نام و نام خانوادگی

نام مهد کودک

عنوان رتبه

1

عرفان موسی زاده

سوگند

اول

2

سید محمد حسین موسوی

حسنا

3

سید فاطمه خدام حسینی

آنا

دوم

4

عباس بیوسه

سوگند

5

مهدیه زند

سوگند

سوم

6

فاطمه بابائی زاده

سوگند

 

ب) مسابقات امداد و کمک های اولیه

در تاریخ 1/3/91 ساعت 9 صبح تعداد 15 نفر از اعضای برگزیده مرحله کانونی در مسابقات شرکت نمودند که پس از پاسخ به سؤالات مورد نظر 5 نفر از اعضای کانون غنچه های پیشاهنگ هلال به عنوان نفرات برتر انتخابات گردیدند.

 

ردیف

نام و نام خانوادگی

نام مهد کودک

عنوان رتبه

1

سجاد ابراهیمی

حسنا

اول

2

محمد احسان خادمی

رویا

دوم

3

محمد مهدی امینی

4

زهرا بهرامی

آفتاب

سوم

5

نازنین ریحانه مهدی پور

دردونه ها

 

ج) مسابقات نقاشی

در تاریخ 1/3/91 ساعت 9 صبح تعداد 43 نفر از اعضای کانون ها در مسابقات شرکت نمودند که پس از داوری اثرهای مورد نظر 4 نفر از اعضای کانون غنچه های پیشاهنگ هلال به عنوان نفرات برتر انتخابات گردیدند.

 

ردیف

نام و نام خانوادگی

نام مهد کودک

عنوان رتبه

1

محمد سجاد دهپرور

دردونه ها

اول

2

حسین مهران خواه

3

علی رحیمی

حسنا

دوم

4

ابوالفضل اکبری

سوگند

سوم

 

 

ج) مسابقات سرود

در تاریخ 3/3/91 ساعت 9 صبح تعداد 112 نفر در قالب 10 گروه از اعضای کانون ها در مسابقات شرکت نمودند که پس از اجرا 3 گروه برتر اعضای کانون غنچه های پیشاهنگ هلال به عنوان نفرات برتر انتخابات گردیدند.

 

ردیف

تعداد شرکت کننده

نام مهد کودک

عنوان رتبه

1

11 نفر

حسنا

اول

2

12 نفر

درونه ها

دوم

 

10 نفر

آسمان

سوم

 


بازدید از آسایشگاه...

شنبه, ۶ خرداد ۱۳۹۱، ۰۱:۰۹ ب.ظ

بازدید دانشجویان جمعیت هلال احمراستان قم از آسایشگاه معلولین ذهنی رضوان...

جمعی ازاعضای کانون دانشجویی خواهران استان قم از آسایشگاه سالمندان رضوان بازدید به عمل آوردند.در این مراسم اعضاء ضمن بازدید از اسایشگاه ،به دلجویی و حمایت روانی بیماران این بیمارستان پرداختند تا در زمانی هرچند اندک و کوتاه در انجام امور بشر دوستانه وپرستاری از بیماران با پرسنل و پرستاران محترم  این آسایشگاه همدوش و همراه شوندگفتنی است: در این برنامه که با حضور کارشناس کانون دانشجویی انجام شد اعضا با توزیع شیرینی و گل و همچنین با ایجاد فضایی شاد مددجویان آسایشگاه را مورد محبت قرار دادند.

مسابقات رقابت مهر غنچه های هلال قم...

چهارشنبه, ۳ خرداد ۱۳۹۱، ۰۲:۱۵ ب.ظ
چهارمین دوره مسابقات رقابت مهر غنچه های هلال قم
 در پنج رشته حفظ قران کریم ،امداد و نقاشی، سرود و کتابهای مرجع برگزار شد...













بازدید پیشاهنگان از خانه سالمندان...

چهارشنبه, ۳ خرداد ۱۳۹۱، ۱۲:۲۸ ب.ظ
بازدید جوانان جمعیت هلال احمراستان قم از آسایشگاه معلولین ذهنی رضوان...بنا به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم :جمع کثیری ازاعضای نهضت پیشاهنگان خواهران استان قم از آسایشگاه سالمندان رضوان بازدید به عمل آوردند
 دکتر خلیل اله سائلی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم ضمن بیان این مطلب گفت: با توجه به اهداف بشردوستانه و با برنامه ریزی و هماهنگی که با  مرکز بهزیستی استان  و آسایشگاه معلولین ذهنی رضوان به عمل آمد اعضای نهضت پیشاهنگی استان با این عزیزان دیدار ی به عمل آوردند
وی گفت:  در این مراسم اعضاء ضمن بازدید از اسایشگاه ،به دلجویی و حمایت روانی بیماران این بیمارستان پرداختند تا در زمانی هرچند اندک و کوتاه در انجام امور بشر دوستانه وپرستاری از بیماران با پرسنل و پرستاران محترم  این آسایشگاه همدوش و همراه شوند
گفتنی است: در این برنامه که با حضور کارشناس نهضت پیشاهنگی انجام شد اعضا با توزیع شیرینی و گل و همچنین با ایجاد فضایی شاد و مملو از عاطفه همرا با اجرای سرود ،فریاد شادی را در محیط آسایشگاه  طنین انداز نمودند

 لازم به ذکر است که اعضائ جوانان در پایان از نمایشگاه این اسایشگاه دیدن نموده که بسیار مورد توجه قرار گرفت .


[عنوان ندارد]

چهارشنبه, ۳ خرداد ۱۳۹۱، ۱۲:۱۹ ب.ظ

امام محمد باقر علیه السلام می فرمایند:

هرکه مومنی را دوست دارد او را از آمدن ماه مبارک رجب باخبر سازد...


رجب، "ریزان" نامیده شده است، چرا که در این ماه، رحمت خداوند

بر امت من فرو می ریزد. (پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله)