مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

انسان برای رهایی از خویش در مدار آسمان می ایستد تا افلاک و ژرفا در نگاهـش اوج بگیرد. در مدار آبی، در بیکران، به جستجـوی انـدیشـه های نـاب آمـــده ایـم. با فــانــوس مهرورزان هلال سرخ "مدار آبی"را روشن نموده ایم تا با نـور دنبال نـور مطلق باشیم.
همراهی شما انتشار نور بر مدار آبی ِ این هلال سرخ است...

بایگانی

۲۶ مطلب در آذر ۱۳۹۳ ثبت شده است

به گزارش معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم ۳ دوره آموزشی امداد و کمک های اولیه در زندانها و کانونهای اصلاح تربیت قم برگزار شد
طبق تعهدات سازمان جوانان جمعیت هلال احمر در متن تفاهم نامه همکاری جمعیت هلال احمر و سازمان و اقدامات تامینی و تربیتی کشوربه جهت فراهم نمودن شرایط لازم برای عضویت و سازماندهی جوانان و نوجوانان در زندانها و کانونهای اصلاح تربیت کشور به منظور بهره مندی از آموزشها و امکانات و مشارکت در اجرای برنامه های مختلف سازمان و ایجاد تسهیلات لازم برای استفاده از برنامه های طرح غنی سازی اوقات فراغت و برگزاری دوره آموزشی مفاد حقوق بشر دوستانه بین المللی برای مددجویان کانونها و بندهای جوانان زندانها با تشکیل کانونهای فعالیتهای بشر دوستانه جوانان هلال احمر در زندانها و کانونهای اصلاح تربیت همانند سایر کانونها و در راستای همین تفاهم نامه سازمان جوانان و اداره کل زندان ها و تشکیل کانون بشردوستانه اصلاح و تربیت معاونت امور جوانان هلال احمر استان قم اقدام به برگزاری ۳ دوره آموزشی امداد و کمک های اولیه برای کانون مددجویان برادر،بندنسوان و سربازان وظیفه اداره کل زندان های استان نمود. 



کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با ارسال لوح سپاس از آقای مصباحی معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر (دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر جمعیت) تقدیر نمود.
این مهم به دلیل تلاش‌ها و فعالیت‌های فرهنگی این معاونت در راستای آموزش جوانان در پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر به دست آمده است.
عمده فعالیت‌های معاونت جوانان در این راستا پیرامون آموزش مهارت‌های زندگی و پیشگیری از اعتیاد،‌ برگزاری مانور و تشکیل زنجیره نه به اعتیاد، برگزاری کارگاه آموزشی پیشگیری از رفتارهای پرخطر و تربیت کادر متخصص و راه‌اندازی کتابخانه تخصصی اعتیاد پژوهی در مرکز امور جوانان و ... می‌باشد. لازم به ذکر است معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر یکی از اعضای فعال کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان می‌باشد.

به مناسبت روز ملی حمل و نقل با هماهمگی معاونت امور جوانان هلال احمر استان قــــــــــم و پیش دبستانی ملائک٬ جهت گرامیداشت این روز با حضور یکی از مامورین راهنمایی و رانندگی پلیس راهور در مهد، کودکان با تردد وسایل نقلیه سبک و سنگین و حمل و نقل شهری و جاده ای آشنا شدند و درپایان بسته های فرهنگی آموزشی را بین اعضاء توزیع شد و به جهت تقدیر از خدمات مأمورین پلیس راهور از طرف اعضاء  کانون غنچه های هلال احمر به نماینده ایشان گل اهداء شد. 

معاونت امورجوانان استان قم از دریافت لوح سپاس از ریاست سازمان جوانان هلال احمر جمهوری اسلامی ایران دکتر وحید قبادی دانا خبر داد:
محمد مصباحی گفت:این لوح از سوی ریاست سازمان جوانان جمعیت هلال احمر به سبب توجه ویژه ی معاونت امور جوانان استان قــــــــــم و تلاش در جهت ارتقای فعالیت‌ کانون غنچه های هلال در نیمه دوم سال 1392 در برنامه گردهمایی سراسری معاونین امور جوانان سازمان جوانان هلال احمر توسط معاون امور جوانان استان قم دریافت شد.

































برنامه غنچه ها در روز اربعی حسینی ...

پنجشنبه, ۲۰ آذر ۱۳۹۳، ۱۱:۱۲ ق.ظ

 به مناسبت سالروز اربعین حسینی جمعی از اعضای کانون غنچه های هلال احمر همراه با مادران و مربیان به سوگواری امام حسین علیه السلام و یاران با وفایشان پرداختند. همچنین در این عزاداری سرود  جانکاهی  در سوگ کشته شدگان کربلا  اجرا نمودند و  دسته طبال و زنجیرزن نیز در غم و ماتم کشته شدن سرور و  سالار شهیدان به مرثیه سرایی و نوحه خوانی  پرداختند تا یاد و خاطره ایشان را زنده نگاه داشتند.






اختتامیه اولین سوگواره ملی «هلال سرخ» به همت معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم برگزار گردید. این سوگواره از اول محرم و همزمان با شصت و هفتمین سالروز تاسیس سازمان جوانان هلال احمر به میزبانی معاونت امور جوانان و با محوریت «جلوه‌های بشردوستی در عاشورا» و در سه بخش عکاسی ـ دلنوشته ـ کتابخوانی آغاز به کار نموده بود که در پایان زمان تعیین شده، در بخش کتابخوانی 1933 نفر،‌عکاسی (در دو بخش حرفه‌ای و گوشی همراه) 751 عکس و در بخش دلنوشته (محتوای بلند و ریزنوشته) 374 اثر به دبیرخانه همایش ارسال گردید که پس از چندین مرحله داوری دقیق آثار و حذف آثار غیرتولیدی 19 نفر به عنوان منتخب در برنامه اختتامیه با اهدای لوح سپاس، تندیس و جوایز نقدی مورد تجلیل قرار گرفتند.


آئین اختتامیه سوگواره در تاریخ 16/9/93 مصادف با 14 صفر 1436 در سالن شهید آوینی اداره ‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار گردید. در این برنامه پس از قرائت قرآن کریم و پخش سرود جمهوری اسلامی،‌مداح اهل بیت به ذکر مصیبت و مناقب امام حسین (ع) پرداختند. سپس دکتر گل فشان مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ضمن خوش‌آمدگویی به حضار به ذکر نکاتی پیرامون این سوگواره پرداختند و از معاونت امور جوانان به جهت انجام این امر تقدیر نمودندایاشن در ضمن صحبت‌هایشان اظهار امیدواری کردند که هلال احمر بتواند با انجام برنامه‌های اینچنینی رسالت فرهنگی خود را به جوانان سراسر کشور ارائه نماید.

سخنران این برنامه نیز خطیب ارجمند حجه‌الاسلام دارستانی بودند که با صحبت‌ پیرامون این برنامه حضار را به فیض رساندند.

در ادامه برنامه کلیپ تهیه شده از عکس‌های منتخب ارسالی به سوگواره به نمایش درآمد. و گروه سرود مهرورزان هلال،‌معاونت امور جوانان نیز به اجرای برنامه پرداختند. در این برنامه مسؤولین استانی و جمعیت هلال احمر حضور داشتند.

در پایان این برنامه از منتخبین بخش‌های مختلف تقدیر به عمل آمد. بخش پایانی برنامه نیز اختصاص به تجلیل از جوانان برتر معاونت امور جوانان داشت که طی آن از 6 نفر از جوانان کانون‌‌های مختلف با اهدای لوح سپاس و هدایایی تقدیر به عمل آمد. همچنین از مربی و داور کشوری مسابقات رفاقت مهر به جهت همکاری و کسب عناوین برتر کشوری توسط اعضای معاونت امور جوانان تجلیل به عمل آمد.



کانون_دانشجویی هلال احمر دانشگاه پیام نور واحد سلفچگان به مناسبت روز دانشجو اقدام به برگزاری یک دوره مسابقات ورزشی کرد.
به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم، کانون دانشجویی هلال احمر دانشگاه پیام نور واحد سلفچگان به مناسبت روز دانشجو اقدام به برگزاری یک دوره مسابقات ورزشی(پینگ پنگ و تیراندازی) جهت ایجاد رقابت و تقویت روحیه و انگیزه در میان اعضای این کانون نمود.
این برنامه که با هماهنگی معاونت فرهنگی دانشگاه و پس از تبلیغات در سطح دانشگاه در روز ۱۶ آذر ماه برگزار شد. 


کانون_دانشجویی هلال احمر همزمان با فرارسیدن روز دانشجو، نمایی از فعالیت های خود را در قالب نمایشگاهی در دانشگاه حضرت معصومه (س) به نمایش گذاشتند.
به گزارش روبط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم؛ با توجه به فرارسیدن ۱۶ آذرماه و گرامیداشت روز دانشجو،‌ کانون دانشجویی هلال احمر دانشگاه حضرت معصومه(س) اقدام به برپایی نمایشگاه در این دانشگاه نمود.
در این نمایشگاه بازدیدکنندگان با فعالیتهای کانون دانشجویی هلال احمر آشنا شده و لوح فشرده بروشور ویژه کانون هلال احمر در اختیار ایشان قرار می‌گیرد.
فراخوان عضویت و ثبت نام جهت کلاس امداد و کمک‌های اولیه از دیگر بخش‌های جنبی این نمایشگاه بود. این نمایشگاه تا ۱۸ آذر در این دانشگاه برپابود.

معاونت امور جوانان استان قم از پایان کار دبیرخانه اولین سوگواره ملی «هلال سرخ»  با اعلام نتایج برگزیده ها رشته های مختلف خبر داد...

مصباحی گفت : این سوگواره به مناسبت همزمانی آغاز ماه محرم با 14 آبان ماه ،شصت هفتمین سالروز تاسیس سازمان جوانان هلال احمر به میزبانی معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قـــم برگزار گردید.

وی با بیان اینکه عموم علاقمندان می توانستند در ایام ماه محرم در اولین سوگواره مجازی حسینی با نام هلال سرخ با محوریت، جلوه‌های بشردوستی در عاشورا در سه بخش کتابخوانی، عکاسی و مسابقه دلنوشته ریز نوشته و محتوای بلند تولیدی شرکت کنند. اعلام کرد در پایان کار دبیرخانه طبق آمار نهایی در بخش کتابخوانی 1933 نفر مشارکت داشته اند و در دو بخش عکاسی (دوربین حرفه ای و گوشی همراه) 751 عکس از 108 نفر و در بخش دلنوشته (محتوای بلند و ریزنوشته) 374 اثر از 141 نفر مجموعه آثار رسیده به دبیرخانه می باشد.

ایشان در ادامه افزود : پس از بررسی دقیق تمام آثار ارسالی و حذف آثار غیر تولیدی در چند مرحله توسط تیم های داوری، و قرعه کشی مسابقه کتابخوانی نام  19 نفر را به عنوان منتخب برگزیده و نتیجه ی نهایی در وبلاگ معاونت امور جوانان هلال احمر قم مدار آبی به نشانی http://madare-abi.blog.ir/ منتشر شد.

مصباحی در پایان از برگزاری مراسم اختتامیه سوگواره در 16 آذرماه  با حضور مسولان و منتخبین خبر داد و گفت: این مراسم راس ساعت 14:30 در سالن شهیدآوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار خواهد شد.