مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

انسان برای رهایی از خویش در مدار آسمان می ایستد تا افلاک و ژرفا در نگاهـش اوج بگیرد. در مدار آبی، در بیکران، به جستجـوی انـدیشـه های نـاب آمـــده ایـم. با فــانــوس مهرورزان هلال سرخ "مدار آبی"را روشن نموده ایم تا با نـور دنبال نـور مطلق باشیم.
همراهی شما انتشار نور بر مدار آبی ِ این هلال سرخ است...

بایگانی

موسوی اردبیلی :

دامنه فعالیت‌های هلال احمر وسیع و خدماتش قابل تقدیر است

آیت‌الله عبدالکریم موسوی اردبیلی دامنه فعالیت جمعیت هلال احمر را وسیع و خدمات ارائه شده توسط آن را قابل تقدیر دانست.

 

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم، دکترمحمد گل‌فشان امروز در دیدار جمعی از مدیران جمعیت هلال‌احمر استان قم با آیت‌الله عبدالکریم موسوی اردبیلی، جمعیت هلال احمر را یک جمعیت مردم نهاد و یک سازمان بین‌المللی دانست و گفت: درست است که این جمعیت از اعتبارات دولتی استفاده می‌کند اما این اعتبارات در راستای خدماتی است که باید دولت به مردم و جامعه ارائه دهد و دولت ارائه این خدمات را به جمعیت هلال احمر سپرده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های جمعیت هلال احمر در کشور اظهار کرد: بیشترین فعالیتی که در حال حاضر این جمعیت انجام می‌دهد بحث امداد جاده‌ای است که مستلزم پوشش مطلوب صدا و سیما و مراکز اطلاع‌رسانی می باشد که مردم اطلاعاتی از اقدامات صورت گرفته توسط جمعیت هلال احمر کسب نمایند.

مدیر عامل  جمعیت هلال احمر استان قم با اشاره به اختصاص یک فروند هلیکوپتر برای امداد رسانی بهتر به استان قم، گفت: این جمعیت در استان قم برای ارائه خدمات امدادی باید دارای 12 پایگاه جاده‌ای باشد، اما در حال حاضر چهار پایگاه در سطح استان وجود دارد که دو مورد آن ثابت و دو مورد دیگر سیار هستند .

دکتر گل‌فشان با اشاره به برنامه‌های این جمعیت برای تعطیلات ایام عید نوروز، گفت: در این ایام برای ارائه خدمات مناسب و به موقع به هم میهنان 28 اکیپ امدادی در سطح تشکیل شده است، همچنین برای سرعت بخشیدن به امدادرسانی هلیکوپتردر قم استقرار دارد که البته برای ماندگار شدن آن در استان نیازمند ایجاد زیرساخت‌های لازم هستیم.

وی از برگزاری دوره‌های آموزشی رایگان در سطح استان برای جوانان قمی خبر داد و گفت: این دوره‌ها شامل امداد، کمک‌های اولیه، مهارت‌های زندگی، مدیریت زمان و برنامه‌های مختلف برای اقشار جوانان است .

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم با اشاره به عملکرد سازمان جوانان در سال جاری خاطرنشان کرد: از جمله فعالیت‌های فرهنگی در سالی که رهبر انقلاب اسلامی آن را سال فرهنگ و اقتصاد نامگذاری کردند، برگزاری چهار برنامه فرهنگی با عناوین «نور علوی، کوثر نبوی»، «دختر آفتاب»، «باران غدیر» و «جلوه‌های بشر دوستی عاشورا» بود .

گل فشان بحث اخلاق و کرامت انسانی را یکی از موضوعات عقیم مانده در عصر حاضر اعلام و عنوان کرد: برای احیای این موضوع بایستی برنامه‌هایی در این زمینه برای جوانان و نسل جدید برگزار شود که در همین راستا جمعیت هلال احمر برنامه ای برای 9 ربیع الاول برگزار کرد .

وی تشکیل مجمع خیرین جمعیت هلال احمر استان قم را از اقدامات دیگر این جمعیت در ماه‌های اخیر دانست و گفت: در حال حاضر بیش از 3 هزار پرونده بیماران صعب العلاج در این جمعیت وجود دارد که برای کمک به این افراد مجمع خیرین در استان تشکیل شد که در کشور برای نخستین بار است .

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم همچنین خاطرنشان کرد: امسال موفق به راه‌اندازی مرکز ساخت اندام‌های مصنوعی در استان قم شدیم تا معلولین و جانبازان از این مرکز استفاده نمایند. این مرکز با هزینه‌ای بالغ بر500 میلیون تومان تجهیز شده است .

گل‌فشان تصریح کرد: پایگاه جاده قدیم قم - تهران طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته باید به مدرسه بین‌المللی امداد و نجات تبدیل می‌شد که به دلیل محدودیت جا و کمبود زمین هنوز مجوز آن صادر نشده است که نیازمند مساعدت مسئولین هستیم .

حجت‌الاسلام والمسلمین علامه مهری مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال‌احمر استان قم نیز در این دیدار با اشاره به موقوفات هلال احمر در استان قم، گفت: باید این موقوفات زیر نظر دفتر نمایندگی ولی فقیه مدیریت و رسیدگی شود .

وی در ادامه هلال احمر قم را یکی از فعال‌ترین جمعیت‌های هلال احمر کشور دانست و گفت: جمعیت هلال احمر استان در بسیاری از زمینه‌ها مقام‌های خوبی دریافت کرده و اقدامات خوبی انجام داده است که تشکیل مجمع خیرین توسط جمعیت هلال احمر استان از جمله این فعالیت‌ها است .

آیت‌الله عبدالکریم موسوی اردبیلی در این دیدار دامنه فعالیت جمعیت هلال احمر را وسیع و خدمات ارائه شده توسط آن را قابل تقدیر دانست.



وی با بیان اینکه کشور ایران نسبت به سالهای قبل از انقلاب تفاوت‌ها و پیشرفت‌های زیادی داشته است، اظهار کرد: اما به دلیل اینکه بعضی‌ها در کشور فساد ایجاد کرده‌اند پیشرفت‌ها و کارهای صورت گرفته بازخورد چندانی نداشته است .

این مرجع تقلید در پایان با تاکید بر اینکه نباید از این موضوع غافل شویم که اگر نظام جمهوری اسلامی ایران به وجود نمی‌آمد کشور ایران مخروبه‌ای بیش نبو د، خاطرنشان کرد: بنده برای موفقیت و سربلندی شما در امر خدمت به مردم دعا می کنم.
  • محمد مصباحی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی