مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

انسان برای رهایی از خویش در مدار آسمان می ایستد تا افلاک و ژرفا در نگاهـش اوج بگیرد. در مدار آبی، در بیکران، به جستجـوی انـدیشـه های نـاب آمـــده ایـم. با فــانــوس مهرورزان هلال سرخ "مدار آبی"را روشن نموده ایم تا با نـور دنبال نـور مطلق باشیم.
همراهی شما انتشار نور بر مدار آبی ِ این هلال سرخ است...

بایگانی


در همایش نکوداشت خدمات جمعیت هلال احمر قم؛

از 5 نفر از جوانان نخبه فرهنگی و اجتماعی جمعیت هلال احمر استان تجلیل شد

آیین تجلیل از داوطلبان و 5 نفر از جوانان نخبه فرهنگی و اجتماعی برتر جمعیت هلال استان قم با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس جمعیت هلال جمهوری اسلامی ایران و جمعی از مسئولین کشوری و استانی برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم، آیین تجلیل از خدمات جمعیت هلال احمر استان قم با حضور دکتر علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی، دکتر ضیایی رئیس جمعیت هلال احمر و معاونین وی، آیت الله حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه کشور، صادقی استاندار قم، دکتر سقائیان نژاد شهردار قم، دکتر گل فشان رئیس جمعیت هلال احمر استان قم و معاونین وی، حجت الاسلام والمسلمین علامه مهری مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان قم و جمعی از داوطلبان و خیرین این جمعیت در سالن همایش های بین اللملی شهرداری قم برگزار شد.
آیت الله حسینی بوشهری، دکتر علی لاریجانی و دکتر ضیایی سخنرانان این مراسم بودند.

در این مراسم از 5 تن از اعضای معاونت امور جوانان قم لیلا بهشتی پور، صبیه خلج، مهدی رستگار پویا و حمید مهدی زاده و حانیه ذلفی گل به عنوان نخبگان فعال در عرصه فرهنگی و اجتماعی توسط ریس بنیاد نخبگان و مدیر عامل جمعیت هلال احمر قم با اهدا تندیس و هدایایی تقدیر شد.

گفتنی است؛ در این مراسم اعضای گروه سرود مهرورزان جوان معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر قم به اجرای سرود پرداختند.


جمعیت هلال احمر بستری برای ارائه خدمات داوطلبانه است


رئیس جمعیت هلال احمر گفت: جمعیت هلال احمر بستری برای ارائه خدمات داوطلبانه است و امروز بیش از دو میلیون نفر داوطلب را به خود متصل دارد و خدمات مهمی را ارائه می دهند.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم، دکتر سید محسن ضیایی در آیین تجلیل از داوطلبان و خیرین برتر جمعیت هلال احمر استان قم و با حضور جمعی از مسئولین کشوری و استانی در سالن همایش های شهرداری برگزار شد، با اشاره به اینکه در روز جهانی داوطلبان از نهادهای خدمات داوطلبانه تقدیر می شود، اظهار کرد: امروز دولت ها خدمات داوطلبانه را قدر می دانند و این خدمات آثار فردی و اجتماعی به همراه دارد.

وی ادامه داد: امام سجاد (ع) در طلب سلامت از خدای متعال سلامت معنوی را نیز طلب می کنند و این موضوع امروز در مجامع دنیا مطرح است و کنفرانسهای متعددی در خصوص آن برگزار می شود. چرا که سلامت معنوی مکمل سلامت جسمی بشر است و کسانی که کار داوطلبانه می کنند از سلامت معنوی بالاتری برخوردار هستند.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به اینکه امروز شاهدیم حتی کسانی که اعتقادی به آخرت ندارند برای رضایت نفس خود کار داوطلبانه انجام می دهند و اثرش را می بینند، بیان کرد: خدمات داوطلبانه در جامعه ایجاد اثر سرمایه اجتماعی کرده و محبت را بین افراد زیاد می کند. همچنین از هم گسستگی که آسیب امروز جوامع است را از بین می برد و جامعه یک آرمان مشترک پیدا می کند.

دکتر ضیایی با اشاره به اینکه فرهنگ داوطلبانه به خوبی در جامعه منتقل می شود بیان کرد: نوع خدمت داوطلبانه با خدمت موظف متفاوت است. خدمت داوطلبانه معمولا بدون نقص و با مهربانی انجام می شود و افراد بخشی از وقت، قلم و تخصص خود را در اختیار جامعه قرار می دهد.

وی با اشاره به اینکه خدمت داوطلبانه باعث نرم شدن جامعه می شود و ترویج آن در بعد فردی و اجتماعی مهم است گفت: جمعیت هلال احمر جمعیتی عام المنفعه و مردمی است و بزرگترین شبکه داوطلبان جهان با جمعیتی بالغ بر 17 میلیون نفر بر پایه صلیب سرخ و هلال احمر شکل گرفته است و اینها معمولا جدای از دولت ها کار انجام می دهند.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه این جمعیت بستری برای ارائه خدمات داوطلبانه است، ابراز کرد: امروز هلال احمر بیش از دو میلیون نفر داوطلب را به خود متصل دارد و خدمات مهمی را ارائه می دهند و این آمار نشانگر علاقه مردم ما به خدمت داوطلبانه است و وظیفه ماست که بسترهای لازم را برای حضور علاقمندان فراهم آورید.

دکتر ضیایی در پایان با اشاره به اینکه ماموریت و هدف ما حفظ و افزایش انگیزه داوطلبان و ارتقا خدمات داوطلبانه است، خاطرنشان کرد: باید از قدرت داوطلبان و جوانان به صورت تخصصی استفاده کرد و از سوی دیگر نیز باید از فعالیت های جوانان و داوطلبان حمایت جدی کنیم.


خدمات داوطلبانه باعث چابکی و شادابی جمعیت هلال احمر است

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم، دکتر علی لاریجانی در آیین تجلیل نکوداشت خدمات جمعیت هلال احمر استان قم اظهار کرد: هلال احمر سازمانی پر تحرک در تمام کشورها خصوصا کشور ما است، در کشورما حوادث زیادی رخ می دهد. یک پای کار در زلزله و حوادث سنگین هلال احمر بود که این سرمایه بزرگی برای کشور است.
وی افزود:استفاده از خدمات داوطلبانه باعث چابکی بدنه این جمعیت شده و هلال احمر از بدنه شاداب و پر تحرک مردمی برخوردار است و این سرمایه بزرگی است.
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به خدمات مختلف داوطلبان استان قم در بخش های مختلف، ابراز کرد: ارتباطات عاطفی که این نهاد مردمی ایجاد می کند قابل توجه است. به طور طبیعی در هر جامعه سردی ها و گلایه هایی پیش میاید و هر چه پیوندهای عاطفی ساری و جاری باشد جامعه پویا تر است.

لاریجانی در پایان بیان کرد: خدمات هلال احمر اجر اخروی دارد و این حضور مردمی مبارک است و امیدواریم منشا خیر و برکت برای کشور باشد. قدر زحمات شما در بخش های مختلف کشور دانسته می شود و هر سال در تنظیم بودجه نمایندگان برای کمک به هلال احمر فعال هستند تا زمینه برای فعالیت بیشتر این نهاد فراهم شود.






نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی