مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

انسان برای رهایی از خویش در مدار آسمان می ایستد تا افلاک و ژرفا در نگاهـش اوج بگیرد. در مدار آبی، در بیکران، به جستجـوی انـدیشـه های نـاب آمـــده ایـم. با فــانــوس مهرورزان هلال سرخ "مدار آبی"را روشن نموده ایم تا با نـور دنبال نـور مطلق باشیم.
همراهی شما انتشار نور بر مدار آبی ِ این هلال سرخ است...

بایگانی

گزارشی از روز جهانی ایدز در قم/ جوانان هلال احمری همراهان آن روی تلخ سکه زندگی

زندگی آدم ها گاهی دو رو دارد، یک روی آن سرشار از روشنی و دلخوشی است  و گویی همه چیز در آن چنان عالی پیش می رود که انسان باور ندارد روزی به پایان خواهد رسید و اما  آن روی سکه، گاهی فقط سپری می شود به امید اتمام، آنچنان تلخ و گزنده روزها می گذرد که نمی توان به تنهایی بار سختی و تلخی  آن را به دوش کشید. شاید زندگی افراد مبتلا به ایدز و HIV+ روی دوم زندگی آدم هایی در اطراف ما باشد که هنوز هم آنها را نمی شناسیم...


 شعار روز جهانی ایدز در سال 2015 میلادی «بشتابیم به سوی پایان همه گیری ایدز، با تشخیص به موقع، درمان به موقع و حمایت از بیماران» و در همین راستا، جمعی از اعضای کانون جوانان و غنچه های هلال احمر به همراه معاون امور جوانان استان قم همزمان با روز جهانی ایدز با همکاری باشگاه زندگی مثبت جشن مشترکی را در مرکز بیماری های رفتاری استان قم و در جمع خانواده ها و کودکان بیمار برگزار کردند.

جمعیت هلال احمر در تلاش است، آگاهی افراد جامعه نسبت به پیشگیری از ایدز را افزیش دهد

محمد مصباحی که در مراسم جشنی که با همکاری اعضای باشگاه زندگی مثبت و در جمع خانواده ها و کودکان حاضر شده بود اظهار کرد: جمعیت هلال احمر همواره تلاش کرده تا با افزیش آگاهی افراد جامعه نسبت به پیشگیری از ایدز با برگزاری همایش ها و کارگاه های آموزشی و توزیع بروشور و ... در ایام مختلف سال موثر باشد.

وی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ نوع دوستی افزود: ما اینجا جمع شدیم تا افراد جامعه اثبات کنیم بیماری ایدز دلیلی برای دوری از این افراد نیست و همه خیلی راحت می توانند در جمع آنها حاضر شوند و مثل سایر انسان ها با مبتلایان به ارتباط برقرار کنند.

معاون امور جوانان جمعیت هلال حمر استان قم تصریح کرد: حمایت از سلامت و زندگی انسانها و تسکین آلام بشری از اهداف جمعیت هلال احمر به شمار می رود و با توجه به شرایط خاص این بیمارن در کشور ما بر این باوریم که با تکریم آنها و ارتباط دوستانه اعضای هلال احمر با اعضای باشگاه زندگی مثبت، که در این زمینه فعال است می توانیم با آموزش و آگاهی باعث کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از این بیماری و تسکین دردهای مبتلایان باشیم.


روحیه و انگیزه زندگی باید توسط افراد جامعه به خانواده ها و کودکان بیمار تزریق شود

سارا کلهر که معلم کلاس اول ابتدایی و از اعضای فعال معاونت امور جوانان هلال احمر است نیز با ابراز خشنودی از حضورش در کنار کودکان بیمار اظهار کرد: کمترین کاری که ما به عنوان یک عضو بشردوست می توانیم برای این کودکان و خانواده های انها انجام دهیم سهیم شدن در تسکین الام آنها و شاد کردن کودکان مبتلا به این ویروس است.

وی که فارغ التحصیل کارشناسی در رشته روانشناسی است عنوان کرد: داشتن روحیه بالا و انگیزه ادامه زندگی یکی از فاکتورهای مهم در ادامه زندگی این بیماران به شمار می رود و بخش اعظمی از این روحیه و انگیزه باید توسط افراد جامعه به این خانواده ها و کودکان بیمار تزریق شود.

سارا که سالهاست در فعالیت های هلال احمر به صورت داوطلبانه مشارکت دارد می افزاید: بارها در برنامه های فرهنگی هلال احمر روی صورت کودکان نقاشی کردم اما به جرات می توانم بگویم امروز یکی از روزهای خوب حضورم در هلال احمر  بود که خاطره آن را فراموش نخواهم کرد، کشیدن نقش و نگار بر چهرهای بیمار و لبخندهای شیرین این کودکان فرای اینکه برایم خاطره انگیز است، حس ماندگار و دلچسب مهربانی با این فرشته های کوچک را به من منتقل کرد.
 
انرژی مثبتی را از حضور در جمع کودکان مبتلا به این بیماری دریافت کردم

لیلا بهشتی پور که برای رنگ آمیزی صورت کودکان مبتلا به مراسم جشن آمده بود گفت: ورود به مرکز مشاوره بیماری های رفتاری قم، شاید تداعی یک آشنایی متفاوت و خاص برای ما جوانان عضو هلال احمر باشد، و حضور در جمع اعضای باشگاه زندگی مثبت و شور نشاط خاصی که در کودکان مبتلا و خانواده های آنها مشاهد کردم برای من قابل پیشبینی نبود.

 وی که به تازگی به عنوان یکی از نخبگان فرهنگی و اجتماعی قم از سوی ینیاد نخبگان معرفی شده است افزود: نمی دانم شاید به دلیل وجود ترس های بی دلیل از این بیماری نگران حضورم در اینجا بودم اما با دیدن این فضا و ارتباط خوب همه کسانی که در این جشن مشارکت داشتند حس خوبی در من ایجاد شد و انرژی مثبتی را از حضورم در اینجا و در میان کودکان مبتلا به ایدز دریافت کردم.


معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر قم یکی از همراهان همیشگی باشگاه زندگی مثبت است

به گفته مدیر باشگاه زندگی مثبت قم، باشگاه زندگی مثبت با این باور که ارائه پاسخ موثر به اچ آی وی بدون تقویت راهبرد پیشگیری مثبت و حمایت های روانی – اجتماعی از افرادی که با و یا تحت تاثیر اچ آی وی زندگی می کنند امکان پذیر نیست.

محبوبه قدمی ضمن تشریح اهداف و فعالیت های صورت گرفته در این باشگاه گفت: ما رسالت داریم تا در مرحله نخست در کنار دیگر سازمان های ذیربط برنامه های خود را به گونه ای ارائه دهیم تا تمامی اعضاء به پیشگیری مثبت پایبند باشند و در مرحله دوم رسالت این باشگاه این است که تلاش کند از حداکثر ظرفیت های موجود در جامعه جهت ادغام مداخلات لازم برای حمایت های روانی اجتماعی از گروه هدف در مداخلات مرتبط با پیشگیری، مراقبت و درمان استفاده نماید.

 وی با بیان اینکه باشگاه زندگی مثبت از مهرماه ٩١ فعالیت خود را شروع کرد می افزاید:  این باشگاه با همکاری های تیم همراه و با حمایت های مسئولین امر توانسته است اعضای خود را (اعم از HIV+ و خانواده هایشان و افراد علاقه مند در جامعه) تا سال 94 به 400 نفر برساند و با هدف حمایت همه جانبه (اجتماعی، روانی، بهداشتی، فرهنگی و ...) از تمامی کسانی که در استان با این بیماری زندگی می­کنند با در نظر گرفتن منزلت وکرامت انسانی آنها فعالیت خود را ادامه دهد.


وی ضمن تقدیر از همکاری و فعالیت های جمعیت هلال احمر استان قم در زمینه پیشگیری از ایدز تصریح کرد: معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر قم یکی از همراهان همیشگی باشگاه زندگی مثبت است و این حمایت و حضور مستمر باعث دلگرمی جمع اعضا و مبتلان است.

تقدیر از فعالیت های مدیرعامل و معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر همزمان با روز جهانی ایدز

در آیین روز جهانی ایدز قم از مسئولان استانی که در امر کمک و درمان به بیماران مبتلا به اچ آی وی مثبت در استان قم فعال هستند تقدیر شد.

در این مراسم که با حضور دستگاه ها و سازمان های همکار از جمله بهزیستی، مرکز بهداشت، کمیته امداد امام خمینی(ره)، استانداری، شهرداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و با سخنرانی دکتر شکوه نوابی نژاد،قائم مقام سازمان نظام روان شناسی کشور برگزار شد، از مدیر عامل و معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم نیز حضور داشتند.

گفتنی است، در این همایش که با حضور 400 نفر از مددجویان مرکز مشاوره بیماریهای رفتاری و اعضای باشگاه مثبت به همت اعضای باشگاه زندگی مثبت قم برگزار شد، از تلاش و حمایت های هلال احمر قـــم از بیماران و اجرای دوره های آموزشی و پژوهشی و همایش های مرتبط با پیشگیری از ایدز با اهدا تندیس تقدیر شد.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی