مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

انسان برای رهایی از خویش در مدار آسمان می ایستد تا افلاک و ژرفا در نگاهـش اوج بگیرد. در مدار آبی، در بیکران، به جستجـوی انـدیشـه های نـاب آمـــده ایـم. با فــانــوس مهرورزان هلال سرخ "مدار آبی"را روشن نموده ایم تا با نـور دنبال نـور مطلق باشیم.
همراهی شما انتشار نور بر مدار آبی ِ این هلال سرخ است...

بایگانی

اعتماد کنیم به نسل جوان...

يكشنبه, ۲۷ دی ۱۳۹۴، ۱۱:۱۴ ق.ظ



دستیابی به توسعه، از پارامترهایی است که امروزه در برنامه‌ریزی‌های کشورها از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و در راستای رسیدن به توسعه مطلوب، استفاده از ظرفیت و توان سازمان‌های غیردولتی ازجمله جمعیتی مانند هلال‌احمر در دستیابی به توسعه علمی و عملی همواره مورد تأکید است. بی‌تردید، گسترش فرهنگ داوطلبی و داوطلب‌محوری در جهان به‌خصوص در نهادهایی همچون جمعیت هلال‌احمر که اعضا و داوطلبان آن بدون هیچ چشمداشت مادی و به دور از منفعت‌طلبی، صرفا براساس سرشت پاک انسانی خود به فعالیت می‌پردازند، می‌تواند نقش مهم و اثرات قابل توجهی در همه شئونات جامعه و به‌ویژه توسعه پایدار ایفا کند.

ایران اسلامی به‌عنوان کشوری با جمعیت جوان، بهترین و مناسب‌ترین شرایط و موقعیت را برای رشد و بالندگی در تمامی عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی و بین‌المللی دارد و این توقع می‌رود که ایران ١٤٠٤ به تعبیر مقام معظم رهبری (مد‌ظله‌العالی) با تکیه بر عزم و اراده و توان و دانش علمی جوانان مستعد، به کشوری قدرتمند و توسعه‌یافته در تمامی ابعاد تبدیل شود. از این‌رو، استفاده از پتانسیل و توانمندی‌های جوانان و توجه به نسل جوان، توسعه کشور را شتاب می‌بخشد و سازمان جوانان هلال‌احمر با هدایت نسل جوان به سمت فعالیت‌های خلاقانه و پرورش روحیه کار گروهی و تلاش، می‌تواند با همراهی جوانان گامی بزرگ در مسیر پیشرفت و تعالی کشور بردارد.


آنچه باید محور اهمیت قرار بگیرد اعتماد به نسل جوان است و قطعا با اعتماد و سپردن مسئولیت به جوانان در این راه متضرر نخواهیم شد، چنان‌که پیامبر عظیم‌الشأن اسلام حضرت محمد(ص) فرماندهی سپاه اسلام را به جوانی حدودا ٢٠ ساله به نام «اسامه» واگذار کرد که این درس بزرگی برای پیروان دین مبین اسلام است. در واقع سهیم کردن جوانان در تصمیم‌گیری‌ها و بهره‌گیری از ظرفیت این قشر عظیم، جامعه را با تحرک و نشاط بیشتری به سوی پیشرفت به حرکت وامی‌دارد.


برای مثال استراتژی‌های ٢٠٢٠ و «yes» یا تامل با جوانان که نقشه راهی است که فدراسیون جهانی صلیب‌سرخ پیش پای جمعیت‌های ملی گذاشته، سیاست‌های مربوط به جوانان را در ٣ نقش جوانان به‌عنوان رهبران آینده، جوانان به‌عنوان داوطلبان و جوانان به‌عنوان بهره‌مندان مشخص کرده است. قطعا حضور جوانان در برنامه‌های داوطلبانه و ارایه خدمات عام‌المنفعه و بشردوستانه می‌تواند مسیر کشور را به سمت و سوی توسعه پایدار رهنمون کند.



محمد مصباحی معاون جوانان هلال‌احمر استان قم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی