مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

انسان برای رهایی از خویش در مدار آسمان می ایستد تا افلاک و ژرفا در نگاهـش اوج بگیرد. در مدار آبی، در بیکران، به جستجـوی انـدیشـه های نـاب آمـــده ایـم. با فــانــوس مهرورزان هلال سرخ "مدار آبی"را روشن نموده ایم تا با نـور دنبال نـور مطلق باشیم.
همراهی شما انتشار نور بر مدار آبی ِ این هلال سرخ است...

بایگانی
به همت اعضای کانون دانشجویی هلال احمر، همایش "آسیبهای پنهان در آسودگی پیدا" در دانشگاه قم برگزار شد

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر از برپایی همایش آسیبهای پنهان در آسودگی پیدا توسط کانون دانشجویی هلال احمر و اداره امور اجتماعی دانشگاه قم در تالار شیخ مفید خبر داد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم؛ محمد مصباحی با اشاره به برگزاری این همایش علمی اظهار کرد: در این نشست علمی که با برپایی نمایشگاهی از تصاویر مرتبط با عنوان  همایش و آموزش های  پیشگیری از اعتیاد برگزار شد، مدیر عامل جمعیت هلال احمر و جمعی از دانشجویان و اعضای کانون های دانشجویی و اعضای گروه NA نیز حضور داشتند.

وی با اشاره به توزیع بروشورهای آموزشی در این همایش  افزود: سخنرانی مدیر عامل ونشست علمی با حضور اساتید دانشگاه و کارشناسان حوزه مبارزه با مواد مخدر از بخش های مهم این همایش بود.

بر اساس این گزارش،  رجبی مسول دبیرخانه شورای هماهنگی مواد مخدر استان قم در زمینه معضلات اعتیاد و انواع مواد مخدر که در اجتماع رایج است و عوارض این مواد و نقش خود درمانی بوسیله داروهای مخدر توضیحاتی ارائه کرد. پس از پخش کلیپی با موضوع اعتیاد، دکتر آقا یوسفی در خصوص وابستگی به ارئه سخن پرداخت.

 وی با تشریح تفاوتهای دلبستگی و وابستگی گفت: تفاوت این دو موضوع را در مسائل زندگی مورد توجه قرار داده و بدانید، وابستگی تعادل ندارد و بنابراین بیمارگونه است، به عنوان مثال، وابستگی به یک ماده ، مانند وابسته شدن به تمام مواد توهم زا و مخدر ها می باشد.

آقایوسفی، با اشاره به ناهنجاری های که افراد بعد از اعتیاد دچار آن می شوند، دلایل کاهش سن اعتیاد را مورد بررسی قرار داد.

گفتنی است گفتگوی اعضای گروه  NA در زمینه  مشکلات ایجاد شده برای یک شخص معتاد و اجرای گروه تئاتر طنز  صدا و سیما استانی در خصوص معضلات اعتیاد به مواد مخدر و موبایل و اینترنت، پایان بخش این همایش بود.


دانشجویان و جوانان دارای نقشی فعال در کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه هستند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم  با بیان اینکه با برگزاری همایش های علمی قدم های خوبی در راستای کاهش اعتیاد به عنوان بیماری صعب العلاج برداشته شده است اظهار: گرچه این آموزش های مفید است، اما هنوز آنچنان که شایسته است، به اهداف مورد نظر دسترسی نیافته ایم و نیل به این هدف، همت و مشارکت عمومی و عزم ملی را می طلبد.

گلفشان با تاکید به اینکه همه اقشار در حوزه های مسولین، جوانان و خانواده ها موظف هستند مشکلات مختلفی که منجر به این خطر می شود را مورد بررسی قرار دهند  تصریح کرد: از هم گسستگی خانواده ها، مشکلات اجتماعی و ضعف روحی از علل هایی است که زمینه اعتیاد را فراهم می سازد.

وی با بیان اینکه یکی از عللی که این همایش در دانشگاه ها برگزار می شود شاید این باشد که جوانان بیشتر در مرض خطر هستند، افزود: همه ی مردم به خصوص قشر دانشجو و جوان که در مرض خطر هستند برای مقابله با این بلا تلاش کنند.


مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم با اشاره به اینکه سیگار دروازه ورود به مواد مخدر است اضافه کرد: حشیش و کوکایین و.... دروازه ورود به مواد افیونی است و پله پله، افردا از سیگار و قلیان آغاز می کنند و متاسفانه در نهایت راه به جایی می رود که افراد آلوده به اعتیاد می شوند.


دکتر گلفشان با بیان اینکه یکی دیگر از دلایل برگزاری این همایش در دانشگاه حضور جوانان خوشفکر و دانشجویان فرهیخته است، ابراز کرد: دانشجویان و جوانان دارای نقشی فعال در کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه هستند و این انتظار هست که با ایده پردازی های مناسب برای مبارزه با این معضل تلاش نمایند.


وی با تاکید بر این مطلب که وقتی نمی خواهند جامعه رشد یابد افراد جامعه را با اعتیاد درگیر می کنند اضافه کرد: باید به این موضوع توجه داشت و همه ی ما وظیفه داریم در زمینه پیشگیری از اعتیاد احساس مسولیت لازم را داتشه باشیم زیرا یکی از اهداف ما حمایت از سلامت و زندگی انسان ها است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم با بیان اینکه سایر نهادها مرتبط با جوانان نیز باید زمینه ساز بسترهای مناسب، در امر پیشگیری باشند گفت: برنامه ریزی برای اوقات فراغت و ورزش و تامین منابع مالی و اعتبارات دستگاه هایی که جوانان در آن فعال هستند یکی دیگر از وظایفی است که باید به خوبی اجرا شود تا شاهد کاهش گرایش افراد بخصوص جوانان به اعتیاد باشیم.


وی در پایان ضمن تقدیر از کسانی برای سلامت خود و جامعه ارزش و اهمیت قایل شده اند و در این همایش حضور یافتند، ابراز امیدواری کرد: قدم هایی که در جامعه برای پیشگیری از اعتیاد برداشته می شود در نهایت منجر به بازخورد و آمادگی مناسب در جهت مقابله با این معضل بزرگ جامعه شود.



  • محمد مصباحی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی