مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

انسان برای رهایی از خویش در مدار آسمان می ایستد تا افلاک و ژرفا در نگاهـش اوج بگیرد. در مدار آبی، در بیکران، به جستجـوی انـدیشـه های نـاب آمـــده ایـم. با فــانــوس مهرورزان هلال سرخ "مدار آبی"را روشن نموده ایم تا با نـور دنبال نـور مطلق باشیم.
همراهی شما انتشار نور بر مدار آبی ِ این هلال سرخ است...

بایگانی

ایده پردازی موثر جوانان را جدی بگیریم...

چهارشنبه, ۲۵ فروردين ۱۳۹۵، ۰۴:۱۰ ق.ظ


اولویت ها،فعالیت ها و برنامه‌های سازمان جوانان بر مبنای استراتژی ۲۰۲۰ و همچنین استراتژی YES از جوانان بعنوان عاملان تغییر رفتار یاد می کند و تغییر رفتار باید به گونه‌ای شکل بگیرد که نگرش جوانان به سمت فعالیت‌های بشردوستانه سوق پیدا کند.

و بنظر می رسد سازمان جوانان هلال احمر می تواند بر اساس راهبردهای استراتژی ۲۰۲۰ و در راستای اهداف جمهوری اسلامی نگرش و افکار آحاد جامعه را نسبت به فعالیت های عام المنفعه و بشردوستانه تغییر دهد تا متعاقبا منجر به اصلاح رفتار آنها شده و شاهد جامعه ای متعالی و مردمی دارای نگرش های انسانی برای رسیدن به این اهداف باشیم.

یکی از اولویت های سازمان جوانان، فراهم کردن زمینه ها لازم برای ایجاد بستری مناسب در راستای مشارکت حداکثری جوانان در تصمیم گیری ها و گشودن درهایی برای مشارکت های جدید است، برای دستیابی به این هدف و تربیت جوانان، بعنوان رهبران و آینده سازان جامه، بایستی ایده های خلاقانه و ابتکاری اعضای جوان مورد توجه و اهمیت قرار بگیرد.

با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری که امسال را سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری کردند، جوانان می توانند از راه های مطالبه گری، فرهنگ سازی، اصلاح الگوی مصرف و سبک زندگی، مبارزه با فرهنگ اشرافی گری با تقویت و هدفمندسازی اردوهای جهادی به عنوان یک فعالیت بشردوستانه و عام المنفعه که از اهداف جمعیت هلال احمر نیز می باشد با کمک به محرومین، تحقق این شعارها را تسریع بخشند.


یکی دیگر از چالش های موجود بر اساس استراتژی ۲۰۲۰، نجات زندگی افراد و کاهش مرگ و میر ناشی از حوادث و سوانح رانندگی که هر ساله مخصوصا در ایام نوروز جان بسیاری از هموطنان عزیزمان را می گیرد، با توجه به استقبال مردم، هنرمندان، اساتید، مسؤولین و... ادامه فعالیت فرهنگی جوانان در کمپین "نه به تصادفات جاده ای" در راستای حساس سازی و آگاه سازی افراد جامعه و تغییر رفتار رانندگی ضروری به نظر می رسد. چه بسا با ادامه ی این کمپین بشردوستانه در طول سال یکی از دغدغه های روز جامعه، در راس برنامه های اصلی سازمان قرار گرفته و متعاقب آن شاهد کاهش تصادفات و تلفات جاده ای باشیم.

اولویت بعدی سازمان با توجه به تنش ها، جنگ ها و درگیری های بی ثبات کننده در سراسر جهان، باید ارائه و اجرای طرح هایی در زمینه خاتمه بخشیدن به وحشی گری ها و ظلم و ستم نسبت به تمام بشریت باشد.

با عنایت به پیام رهبری خطاب به جوانان اروپا، جوانان امروز می توانند در جهت رؤیای صلح جهانی در زندگی مردم، ارتقای فرهنگ صلح و عاری از خشونت و معرفی و تکریم مصادیق نوع دوستی و بشردوستی نقش بسزایی را در ترویج گفتمان صلح ایفا کرده و منادیان صلح و انسانیت و حفظ کرامت انسانی در جهان باشند.

و در نهایت چالش مهمی که به صورت مستقیم باید بر روی آن تمرکز داشت حفاظت از محیط زیست است. ارائه طرح های مختلف و ایده های بدیع، و ایجاد زمینه های آموزش جوانان در جهت حفظ محیط زیست، ارتقاء آگاهی های زیست محیطی از طریق جوانان در سطح جامعه، و  راه اندازی پویش هایی با هدف ایجاد زندگی سالم ضمن محافظت از منابع طبیعی، با حضور موثر جوانان هلال احمر در نقش سفیران حفظ محیط زیست، بر اساس استراتژی های سازمان می تواند در رسیدن به اهداف نسان دوستانه و کمرنگ شدن این چالش بزرگ قرن تاثیرگذار باشد.

محمد مصباحی معاون امور جوانان قم
  • محمد مصباحی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی