مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

انسان برای رهایی از خویش در مدار آسمان می ایستد تا افلاک و ژرفا در نگاهـش اوج بگیرد. در مدار آبی، در بیکران، به جستجـوی انـدیشـه های نـاب آمـــده ایـم. با فــانــوس مهرورزان هلال سرخ "مدار آبی"را روشن نموده ایم تا با نـور دنبال نـور مطلق باشیم.
همراهی شما انتشار نور بر مدار آبی ِ این هلال سرخ است...

بایگانی
معاون امور جوانان هلال احمر قم از اجرای طرح های ابتکاری توسط اعضای کانون های هلال احمر استان در ماه مبارک رمضان خبر داد.


به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم؛ جلسه هماهنگی کارشناسان کانون های معاونت امور جوانان با موضوع نحوه ی اجرای طرح های ابتکاری بشردوستانه در ماه مبارک رمضان برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در این جلسه طرح های پیشنهادی اعضای کانون ها مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد در هر کانون دو طرح ابتکاری منتخب در مرحله اجرا، برنامه ریزی و مورد حمایت مسولان قرار بگیرد.


معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم در خصوص اجرای این طرح ها اظهار کرد: یکی از طرح های مورد بررسی ویژه اعضای کانون دانش آموزی است، که این طرح ابتکاری در قالب جشن گلریزان با مشارکت اعضا، امسال هم همچون سنوات گذشته در ایام ماه مبارک رمضان سنت زیبا و دیرینه گلریزان، این بار با هدف اجرای طرح "پدران و مادران فراموش شده" و گستردن سفره اطعام و همسفره شدن با سالمندان اجرا می شود.


محمد مصباحی بیان کرد: گلریزان به واقع ریختن گل های مهربانی و ایثار در زندگی رنج کشیدگان و همنوعان و همراهان گرفتار است و سرآغاز آن ماجرای ارادت ایرانیان به اهل بیت(ع)، آنهایی که الگوی بی بدیل بخشندگی هستند و در امور نیکی و خیر جایگاه ویژه‌ای دارند.

 

وی تصریح کرد: اجرای این رسم نیکوی دیرین و جشن بزرگ مهربانی در ماه مبارک رمضان با تاسی از مولای متقیان حضرت علی (ع) به عنوان سنبل فتوت و جوانمردی قطعا با مشارکت جوانان هلال احمری رنگ دیگری خواهد داشت.



مصباحی با بیان اینکه در کانون غنچه ها هم دو طرح ابتکاری همزمان با جشن میلاد حضرت امام حسن (ع) برگزار خواهد شد افزود: برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع نماز در ماه رمضان با عنوان "ماه من در آسمان" و اجرای طرح "کریمان کوچک" با تاسی از خدمت زسانی اهل بیت (س) به محرومان اجرا خواهد شد.


وی با بیان اینکه هدف از اجرای این طرح ها نهادینه سازی رفتار های انسانی و تاکید بر اهمیت نقش حضور غنچه ها در فعالیت بشردوستانه است گفت: در این طرح غنچه های هلال احمر ضمن حضور در منطقه حاشیه ای کم برخوردار روستای جمکران به تبعیت از حضرت علی (ع) ضمن پذیرایی کودکان با شیر و کیک و اهدا هدایا به تکریم ایتام و نیازمندان خواهند پرداخت.


مصباحی با اشاره به اینکه در کانون های  آزاد حوزه جوانان در سطح استان نیز شاهد اجرای طرحهای متنوعی هستیم اضافه کرد: برگزاری افطاری ساده و با حضور خانواده ها و اعضای قدیمی به همراه اجرای اردوی جهادی روستای لنگرود و اهداء دستگاه های سنجش قند به کلیه اعضاء کانون روستایی و آموزش نحوه بررسی قند خون و مشارکت جوانان در مراسم افطاری غنی و فقیر به عنوان طرح ابتکاری در سطح جمعیت هلال احمر قم از دیگر برنامه های اجرایی جوانان در ماه مبارک رمضان است.
  • محمد مصباحی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی