مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

انسان برای رهایی از خویش در مدار آسمان می ایستد تا افلاک و ژرفا در نگاهـش اوج بگیرد. در مدار آبی، در بیکران، به جستجـوی انـدیشـه های نـاب آمـــده ایـم. با فــانــوس مهرورزان هلال سرخ "مدار آبی"را روشن نموده ایم تا با نـور دنبال نـور مطلق باشیم.
همراهی شما انتشار نور بر مدار آبی ِ این هلال سرخ است...

بایگانی

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر از برگزاری جلسه هم اندیشی معاونین دانشگاه های استان در خصوص بهبود روند فعالیت کانون های هلال احمر به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید درمرکز امور جوانان خبرداد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم؛ محمد مصباحی، ضمن عرض خیر مقدم گزارشی در خصوص وظایف و معرفی معاونت امور جوانان و کانون های جوانان و بالاخص کانون دانشجویی، ساختار و ارکان آن ارائه کرد.

وی با اشاره به نحوه اجرا و زمان فراخوان عضویت در دانشگاه ها که در شروع سال تحصیلی جدید و ثبت نام دانشجویان جدید الورود، تصریح کرد: دانشجویان عضو کانون هلال احمر باید در سامانه جامع عضویت ثبت نام نمایند تا بتوانند در برنامه های کشوری شرکت کرده و از امتیاز ات بیمه حوادث هم برخوردار شوند.

مصباحی با اشاره به اهمیت تشکیل مجامع استانی کانون های دانشجویی، اضافه کرد: مجمع استانی برای تقویت، مشارکت پذیری، تصمیم گیری، و پاسخگویی جوانان به عنوان (رهبران آینده) تشکیل شده است.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر قم در رابطه با نحوه ی برگزاری انتخابات کانون دانشگاه ها افزود: انتخابات شورای دانشگاه ها باید از قبل با هلال احمر هماهنگی با هلال احمر انجام شود. وی در ادامه درباره ی نحوه ی چگونگی اجرای طرح های بشر دوستانه توضیحاتی ارائه کرد.

در ادامه کارشناس کانون دانشجویی با پخش کلیپی، در مورد فعالیت های هلال احمر همچون رفاقت مهر، طرح ایمنی مسافران نوروزی، برگزاری مسابقات ورزشی، فرهنگی و قرآن و عترت گزارشی ارائه کرد.

محمد قادری در مورد روند برگزاری مجمع استانی کانون های دانشجویی گفت:  در اردیبهشت ماه سال جاری انتخابات شورای مرکزی کانون های دانشجویی برگزار شد، که در این انتخابات پنج نفر از اعضای منتخب انتخاب شدند که در غالب کمیته های مختلف در حال فعالیت می باشند.

وی اضافه کرد: از جمله کمیته جذب و سازماندهی که در برنامه های فراخوان عضویت و سامانه جامع عضویت فعالیت می کنند. کمیته تحقیق وپژوهش که در قالب پروژه سحر (سازماندهی حمایت روانی) و ارزشیابی برنامه ها فعالیت می کنند.

قادری بیان کرد: کمیته بشردوستانه با تشکیل گروه هایی در زمینه پاک سازی محیط زیست و اجرای برنامه هایی با موضوع پیشگیری از اعتیاد و بازدیداز مراکز بهزیستی و خانه سالمندان از جمله فعالیت های این کمیته است.

کارشناس کانون دانشجویی قم گفت: کمیته های امدادی فعالیت خود را در غالب برگزاری کلاس های امدادی وتشکیل کمیته های امدادی انجام می دهند.کمیته علمی، فرهنگی و ورزشی در غالب انجام مسابقات وبرنامه های علمی وفرهنگی و ورزشی همچون هیئت علی اکبر در دانشگاه ها، فعالیت می کنند.

درادامه جلسه معاونین دانشگاه ها درمورد روند فعالیت کانون های دانشجویی هلال احمر به تبادل اطلاعات پرداختند.

در پایان این جلسه، مقرر شد با توجه به ضرورت عضو گیری کانون در دانشگاه ها، شرایط جهت برگزاری فراخوان عضویت توسط دانشگاه صورت گیرد . معاونین دانشگاه ضمن ارایه دستور از اعضا جهت ثبت نام در «سامانه جامع عضویت»  دعوت و اقدامات لازم را انجام دهند.

در این جلسه دانشگاهها اعلام آمادگی کردند با هماهنگی قبلی دبیر کانون با معاونت امور جوانان هلال احمر چادر عضویت برپا شود. و در کنار این چادر برپایی ایستگاه سلامت ویژه دانشجویان نیز از دیگر مصوبات یان جلسه بود.

عضویت اعضای آموزش دیده در دانشگاه ها، در قالب تیم های امدادی جهت حضور در حوادث و ایجاد شرایط مناسبی جهت برگزاری طرح اطعام نیازمندان در دانشگاه از دیگر پیشنهادات این جلسه بود.

گفتنی است، درپایان این جلسه به رسم یادبود و تقدیر از معاونین یادبود های به آنان اهدا شد.

  • محمد مصباحی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی