مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

انسان برای رهایی از خویش در مدار آسمان می ایستد تا افلاک و ژرفا در نگاهـش اوج بگیرد. در مدار آبی، در بیکران، به جستجـوی انـدیشـه های نـاب آمـــده ایـم. با فــانــوس مهرورزان هلال سرخ "مدار آبی"را روشن نموده ایم تا با نـور دنبال نـور مطلق باشیم.
همراهی شما انتشار نور بر مدار آبی ِ این هلال سرخ است...

بایگانی

مشاور ریاست سازمان جوانان هلال احمر گفت: با همراهی تسهیل گران، 10 گروه مشارکت محلی در زمینه اشتغال در قم تشکیل شده است.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم، کبری محمدی در حاشیه بازدید از طرح های اجرایی تسهیلگران در طرح توانمندسازی محلی با رویکرد توسعه کسب و کار خرد در مناطق مختلف استان قم عنوان کرد: طرح کسب و کارهای خرد به مدت دو سال است که اجرایی می شود ما پیشنهاد آن را به سازمان امور اجتماعی کشور دادیم و مورد قبول واقع شد.

مشاور ریاست سازمان جوانان هلال احمر افزود: ۲ سال است به این طرح بودجه تخصیص می دهند و امسال دومین سال است که در ۶ استان عملیاتی می شود، قم سال گذشته به این طرح پیوست و در حال اجرای طرح است.

وی بیان کرد: علاوه بر برنامه ها در سازمان، هماهنگی هایی وجود داشت که فرصت را غنیمت شمردیم و از گروههای مشارکت محلی بازدید کردیم،این طرح به این شکل است که به اعضا آموزش تسهیلگری می‌دهیم آنها وظیفه دارند در مناطق حاشیه ای با دعوت از جوانان گروه تشکیل دهند و با دعوت از آن ها به ایده پردازی بپردازند.

محمدی اظهار کرد: این تسهیل گران باید ظرفیت ها را برای کسب و کار بشناسند و با هدف پیشگیری از آسیب های اجتماعی وارد میدان آموزش و اشتغال زایی شوند هر چه این طرح را توسعه هیم بیشتر به اشتغال زایی و درامدزایی منجر می شوند.

وی گفت: امروز سه طرح مورد بازدید قرار گرفت و ده گروه محلی را در دستور کار قرار داده ایم و با همراهی تسهیل گران، ۱۰ گروه مشارکت محلی در زمینه اشتغال در قم تشکیل شده است.

مشاور ریاست سازمان جوانان هلال احمر بیان کرد: در کل کشور ۱۰۰ گروه هدفگذاری شده است که ۱۰۰۰ نفر تحت پوشش قرار می گیرند، در قم نیز ده گروه با ۱۰۰ نفر تحت پوشش هستند و امروز اتفاقات خوبی را شاهد بودیم و گروههای قوام پیدا کرده و به مرحله توانمندسازی رسیده اند.

وی اظهار کرد: خوشبختانه ایده پردازی ها پخته و تبدیل به کسب و کار شده است و یکی از گروهها به تولید کفش و صادرات به کشور عراق منجر شده و ۱۰۰ نفر در این بخش اشتغال زایی در مناطق حاشیه نشینی اتفاق افتاده است.

خانم محمدی بیان کرد:برخی از گروهها به مکان مناسب و وام برای توسعه نیاز دارند ما نقش تسهیل گری داریم تا به سمت و سوی دریافت امکانات هدایت شوند.

وی تصریح کرد:در تولید فرش ماشینی ابریشم ۲۰۰ نفر از زنان و دختران از قشر کم درآمد به درآمد رسیده اند و در تولید محصولات خانگی و عروسک سازی و خیاطی نیز اشتغال خوبی ایجاد شده است.

مشاور ریاست سازمان جوانان هلال احمر بیان کرد: برای رفع آسیب های اجتماعی یکی از رویکردهای مهم اشتغال زایی است و با توجه به اینکه هلال احمر عضو شورای اجتماعی کشور است وظیفه دارد در این آسیب ها ورود پیدا کند و بودجه هایی را جذب کند تا تسهیل گران خوبی باشند.

  • محمد مصباحی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی