مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

انسان برای رهایی از خویش در مدار آسمان می ایستد تا افلاک و ژرفا در نگاهـش اوج بگیرد. در مدار آبی، در بیکران، به جستجـوی انـدیشـه های نـاب آمـــده ایـم. با فــانــوس مهرورزان هلال سرخ "مدار آبی"را روشن نموده ایم تا با نـور دنبال نـور مطلق باشیم.
همراهی شما انتشار نور بر مدار آبی ِ این هلال سرخ است...

بایگانی

عضو جوان هلال احمر باید دارای انگیزه کافی برای انجام فعالیت‌های داوطلبانه باشد و در زمان برخورد با سختی‌ها انرژی و اراده قوی داشته باشد تا بتواند موانع را یکی پس از دیگری پشت سر بگذارد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم فاطمه زرائی ضمن معرفی خود اظهار داشت: بنده دانشجوی کارشناسی رشته روان‌شناسی دانشگاه آزاد قم هستم و به عنوان دبیر کانون دانشجویی هلال احمر دانشگاه آزاد و مسئول کمیته بشردوستانه مجمع کانون دانشجویی، در مرکز امور جوانان هلال احمر فعالیت دارم.

زرائی در خصوص نحوه آشنایی با این نهاد بیان کرد: در تابستان ۱۳۹۵  به واسطه ثبت‌نام و شرکت در کلاس‌ کمک‌های اولیه‌ای که در دانشگاه برگزار شد، با کانون دانشجویی هلال احمر آشنا شدم.

وی در مورد آغاز فعالیت‌هایش افزود: در ابتدا به عنوان عضو عادی فعالیت داشتم. بعد از مدتی به عنوان اولین دبیر واحد خواهران کانون دانشجویی دانشگاه آزاد استان قم انتخاب شدم.

در دوران دبیری سعی بر انجام فعالیت‌های فرهنگی و بشردوستانه داشتم که به لطف خداوند و یاری دوستان موفق شدم.

دبیر کانون دانشجویی دانشگاه آزاد با اشاره به برخی از سوابق فعالیت خود تصریح کرد: بنده دارای گواهینامه‌های دوره مقدماتی و تکمیلی کمک‌های اولیه، دوره مقدماتی داروشناسی، دوره آمادگی در برابر مخاطرات و بلایا و کارگاه حمایت روانی هستم.

وی در رابطه با فعالیت‌های خود به عنوان دبیر کانون دانشجویی هلال احمر دانشگاه آزاد بیان کرد: برپایی غرفه خیریه جهت حمایت از کودکان بی‌بضاعت به مناسبت شب یلدا، بازدید از سرای سالمندان به مناسبت فرارسیدن ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر، قربانی کردن گوسفند برای موسسه مسیر سبز به مناسبت فرارسیدن شهادت حضرت علی (ع)، از دیگر فعالیت‌های من در طول این سال‌هاست.

زرائی اظهار داشت: برگزاری یک دوره کلاس مقدماتی کمک‌های اولیه برای دانشجویان دانشگاه آزاد، ساخت کلیپ « دیابت » به مناسبت روز جهانی دیابت و ساخت کلیپ طنز به مناسبت روز دانشجو از فعالیت‌های من به شمار می‌رود.

مسئول کمیته بشردوستانه مجمع کانون دانشجویی جمعیت هلال احمر استان قم درباره سوابق فعالیت‌های خود در کمیته بشردوستانه افزود: دو دوره طرح « جوانه‌های غیرت » به صورت برگزاری جشن و بخش‌های آموزشی و تفریحی برای حمایت از کودکان کار، ساخت کلیپ « فریاد خاموش » به مناسبت روز پیشگیری از خودکشی، طرح « یاری‌گران فرشته‌های کوچک» به مناسبت روز جهانی کودک (خرید اسباب‌بازی و بسته‌های معیشتی برای کودکان خانواده‌های بی‌بضاعت)، طرح « پرستاری یعنی عشق » به مناسبت روز پرستار و شب یلدا که با خاطره‌گویی و حافظ‌خوانی و اهدای هدایا به پرستاران بیمارستان فرقانی همراه بود، در هلال احمر اجرا شد.

وی در ادامه با اشاره به  فعالیت‌های اجرایی ببان کرد: طرح « شمیم یاس » به مناسبت فرارسیدن ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر ( تهیه بسته‌های معیشتی و ارائه خدمات پزشکی و دارویی به تعدادی خانواده‌ نیازمند)، طرح « ده قدم تا همدلی » به مناسبت فرارسیدن اعیاد شعبانیه ( خرید عیدانه ۱۰۰ کودک از خانواده‌های کم‌برخوردار) و طرح « قرار مهربانی » (اهدا خون) که هر سه ماه یک ماه اجرا می‌شود، نیز از دیگر فعالیت‌ها در این نهاد است.

زرائی درباره انجام فعالیت‌ها تصریح کرد : بعد از انجام هر طرح بشردوستانه انرژی مثبتی که از دعای خیر دیگران دریافت می‌کنم و لبخندی که کودکان به من هدیه می‌دهند مسبب انگیزه بیشتر برای برداشتن گام بعدی من در اجرای طرح‌هاست.

وی در مورد نقش خانواده در زمینه‌ موفقیت‌هایش خاطرنشان کرد:

مسلماً در اجرای تمام طرح‌ها خانواده مشوق و حمایت‌گر من بودند و مصداق ضرب المثل « یک دست صدا ندارد » اگر یاری دوستان نبود هیچ‌کدام از طرح‌ها اعمال نمی‌شد.

مسئول کمیته‌ بشردوستانه کانون دانشجویی در خصوص فعالیت‌های کمیته بشردوستانه در دوران کرونا بیان کرد: در دوران کرونا برای انجام فعالیت‌ها با محدودیت‌های بسیاری مواجه بودیم اما با تلاش و یاری اعضای کمیته توانستیم فعالیت‌ها را به سمت و سوی فضای مجازی بکشانیم و از نحوه اجرای طرح‌ها برای اطلاع‌رسانی به سایر اعضا کلیپ بسازیم.

وی افزود: همچنین با توجه به شرایط نا به سامان اقتصادی در دوران کرونا تلاش کردیم تا بسته‌های معیشتی را تهیه و به دست افراد نیازمند رسانیم و به لطف خداوند متعال در این راه موفق بودیم.

دبیر کانون دانشجویی هلال احمر دانشگاه آزاد درباره هلال احمر گفت: من در ابتدا به واسطه شرکت در کلاس کمک‌های اولیه با هلال احمر آشنا و با انجام اولین فعالیت بشردوستانه جذب کانون دانشجویی دانشگاه شدم. به نظر من فعالیت‌های امدادی و بشردوستانه جذاب‌تر هستند و از اهمیت بالایی برخوردارند. البته فعالیت‌های بشردوستانه‌ی هلال احمر به طور کامل شناخته شده نیستند و ما باید در نشان‌دادن ماهیت هلال احمر و فعالیت‌های اجرایی آن به عموم مردم کوشا باشیم.

وی درباره ویژگی‌های عضو هلال احمر عنوان کرد: باید دارای انگیزه کافی برای انجام فعالیت‌های داوطلبانه باشد و در زمان برخورد با سختی‌ها انرژی و اراده قوی داشته باشد تا بتواند موانع را یکی پس از دیگری پشت سر بگذارد.

زرائی گفت: امیدوارم خداوند انگیزه و انرژی روز افزون به من عطا کند تا بتوانم در کمک به هم‌نوعان خود موثر باشم و در زمینه حمایت از کودکان کار و نیازمند که شناسایی آن‌ها یکی از اهداف بزرگ من است، گام بزرگ‌تر و پر قدرت‌تری بردارم.

 


تهیه و تنظیم گزارش: زهرا کاظمیان_ رابط خبری استان قم

  • محمد مصباحی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی