مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

انسان برای رهایی از خویش در مدار آسمان می ایستد تا افلاک و ژرفا در نگاهـش اوج بگیرد. در مدار آبی، در بیکران، به جستجـوی انـدیشـه های نـاب آمـــده ایـم. با فــانــوس مهرورزان هلال سرخ "مدار آبی"را روشن نموده ایم تا با نـور دنبال نـور مطلق باشیم.
همراهی شما انتشار نور بر مدار آبی ِ این هلال سرخ است...

بایگانی

به مناسبت دهه ولایت و امامت، مراسم جشن بزرگ غدیر با حضور مسئولین کشوری و استانی جمعیت هلال احمر، جمعی از مسئولین استان قم، خیرین، امدادگران، جوانان و داوطلبان با مشارکت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم در ساختمان ستادی این جمعیت برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم، بهرامی مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم در ابتدای این مراسم ضمن عرض خیر مقدم و تبریک عید سعید غدیر خم، با اشاره به اینکه با فضیلت ترین و مهم ترین عید مسلمانان عید غدیر خم است و به همین جهت عیدالله اکبر نام گذاری شده است، گفت: ولایت و محبت اهل بیت (ع) بزرگ‌ترین لطف خدای متعال و سرمایه ارزشمندی برای مسلمانان جهان به‌ویژه شیعیان است که بعد از رسالت پیامبر اعظم (ص) به بشریت عنایت شد.


بهرامی  افزود: یکی از پایه‌های اصلی دین اسلام، نعمت ولایت و امامت بر مسلمانان است که بعد از رسالت پیامبر (ص) از سوی خداوند به مردم ابلاغ و رسالت پیامبر (ص) در غدیر خلاصه و کامل شد.


وی تصریح کرد: ولایت مداری و ولایت پذیری مهمترین پیام غدیر است و نیاز است همه مسئولان و متولیان فرهنگی در جهت شناساندن کامل غدیر و پیام آن و همچنین دستاوردهای غدیر به نسل جدید به ویژه نوجوانان و جوانان تلاش مضاعف انجام دهند.


در ادامه حجت الاسلام و المسلمین سیدی، ائمه جماعت هلال احمر استان قم با بیان اینکه عید غدیر خم عیدالله اکبر و بزرگترین عید شیعیان است، به فضائل و مناقب مولی الموحدین امیرالمؤمنین علیه السلام و عید غدیر، اسامی و فضائلی که درباره این روز بزرگ نقل شده است، به سخنرانی پرداخت و گفت: قرآن کریم درباره روز غدیر می فرماید: روز غدیر، روزی است که دین بر شما کامل می‌شود. بدون ولایت دین معنایی ندارد و در این روز دین کامل می‌شود و نعمت تمام می‌شود.


وی افزود: رضایت خدای متعال در گرو محبت امیرالمؤمنین علی(ع) است و هر چه در این مسیر و راه ولایت امیرالمؤمنین(ع) قدم برداشته شود و تلاش کنید خداوند از ما راضی خواهد بود.


وی با اشاره به روایتی از امام رضا(ع‌) درباره روز غدیر بیان کرد: روز غدیر، روز پیامبر و اهل بیت پیامبر و روز عید اهل بیت(ع) است و هر کس بر اهل و عیال خود آسایش و راحتی ایجاد کند، خدای متعال آن فرد و اهل و عیالش را از آتش جهنم به واسطه محبت امیرالمؤمنین(ع) رهایی می‌بخشد.


حجت‌الاسلام والمسلمین سیدی تصریح کرد: اطعام روز عید غدیر حسنات فراوانی دارد و در روایات آمده است که اگر کسی یک مومنی را اطعام کند یا در این امر مشارکت داشته باشد همانند این است که ۱۲٤ هزار پیامبر، اولیا، صدیقین و شهدا را میهمانی داده است.


وی در پایان سخنان خود گفت:  روز عید غدیر، روزی است که هم و غم انسان بواسطه ابراز محبت حضرت علی(ع) برطرف می‌شود.


لازم به ذکر است: در این مراسم، از ۱۷ زوج جوان هلال احمر قم و همچنین به مناسبت روز شهرداری و دهیاری از تعدادی از مدیران شهرداری قم با اهدای هدایایی تجلیل به عمل آمد.


همچنین، اجرای نوای باستانی مدح حضرت علی(ع) توسط مرشد، مداحی ذاکرین اهل بیت(ع) در مدح امیرالمؤمنین(ع) و اجرای گروه سرود انصار الحجه از بخش های دیگر این مراسم بود.

  • محمد مصباحی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی